Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå. 
Som medarbetare i Piteå kommun har du drygt 4000 kollegor. Kollegor som varje dag arbetar för att göra skillnad i pitebornas vardag och på ett professionellt och trevligt sätt levererar den service de har rätt till. Vi erbjuder dig en trygg anställning med schyssta villkor och förmåner. Vi hoppas att du vill bli en i gänget på Piteå kommun!  

Arbetsuppgifter 
Som administratör på personalavdelningen är du ett stöd till kommunledningförvaltningens (KLF) avdelningar men också kommunövergripande. De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om administration och systemadministration/förvaltning. Du kommer att arbeta med löneadministration för KLF, fakturahantering, handläggning av e-tjänster, posthantering mm. Du är spindeln i nätet och jobbar dagligen nära flera olika roller inom personalavdelningen. Du är systemförvaltare för bl.a Winlas, Time-care och Miljödatas program. I din roll kommer du också att samarbeta med externa aktörer och organisationer.  

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av kvalificerande administrativa arbetsuppgifter och de IT-system som är kopplade till HR-området, gärna från kommunal- eller annan offentlig verksamhet. Du har avslutade gymnasiestudier. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med administration av löneprocessen och lönehantering.  
Vi söker dig med god förmåga att prioritera då tempot stundvis är högt. Du ska ha lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer. 
Som administratör är du självgående, serviceinriktad och har ett professionellt förhållningsätt. Du har kunskaper i Office 365 och en hög digital kompetens.  

Vi söker dig som vill vara med att stödja och utveckla våra processer för att säkerställa en enklare, snabbare och effektivare handläggning tillsammans med oss.

Om arbetsplatsen 
Personalavdelningen är en av kommunledningsförvaltningens sju avdelningar. Avdelningen ansvarar för att driva personalarbetet utifrån vår personalpolitik och verka för att vara en attraktiv, jämställd och hälsofrämjande arbetsplats. Som stödjande funktion till våra verksamheter ska vi arbeta strategiskt inom vårt område, vara det självklara stödet i personalfrågorna, säkerställa att vi efterlever lagar, avtal och politiska beslut. Att arbeta på personalavdelningen innebär att du har 15 kollegor där vi lär oss av varandra, delar med oss av våra kunskaper, erfarenheter samt att vi hjälps åt. Du får möjlighet att utvecklas och medverka till en förtroendefull samverkan med våra verksamheter. 

Läs mer om Piteå kommuns verksamheter här, Våra verksamheter - Jobba hos oss (pitea.se) och om att arbeta inom Piteå kommun här,  Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) 

Övrigt 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde efter sommaren 2023. 

Information
Cathrine Granberg, Personalchef, 0911-69 60 27

Fackliga företrädare
Hanna Backman, Akademikeralliansen, 0911-69 61 85
Sten Andersson, Vision, 0911-69 69 70  

Välkommen med din ansökan senast 2023-04-23

 

Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå
Letar du bostad, behöver veta mer om utbildning/skola eller hur kultur- och fritidsutbudet ser ut? Inflyttarservice erbjuder dig stöd från start till mål, läs mer här (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Piteå Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Liknande jobb


Skoladministratör, Byske rektorsområde

Skoladministratör, Byske rektorsområde

14 november 2024

Administratör

Administratör

13 november 2024