OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den här jobbannonsen är för en administratör på heltid på uppdrag av en myndighet. Rollen kräver att konsulten följer upp progress och tidsplaner, säkerställer kvaliteten i planeringen för det löpande arbetet, bevakar tidsfrister för beslut som ska tas inom investeringsportföljen samt för avdelningens delportföljer inom anläggningsinvesteringar. Konsulten kommer också att stödja funktionsansvarig beställare i att granska dokument som genereras i processerna.
Exempel på arbetsuppgifter som konsulten kan förvänta sig att utföra inkluderar att säkerställa att arbetet följer fastställda processer, ta fram underlag inför beslutsmöten i diverse programgrupper, stödja enheten i administrativa arbetsuppgifter och granska dokument som genereras i processerna. Konsulten kommer också att ha ansvar för administrationen och bevakningen av enhetens funktionsbrevlåda.
För att vara kvalificerad för denna roll krävs det:
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete som finns beskrivna i arbetsbeskrivningen
Minst 5 års dokumenterade kunskaper och erfarenheter av utveckling, uppföljning och administration inom process- eller projektarbete.
Mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Börkrav:
Dokumenterad erfarenhet av processarbete inom infrastruktur/samhällsbyggnad, industri/anläggning eller motsvarande, sammanlagt minst 3 års arbetstid, samt dokumenterad erfarenhet, minst 5 år, av dokumentationshantering inom processledning.
Andra krav inkluderar att vara organiserad, ha god samarbetsförmåga och initiativförmåga, vara flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning, vara utåtriktad och tydlig i sin kommunikation, vara ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende, kunna arbeta självständigt och målinriktat, ha fallenhet för administrativa arbetsuppgifter samt ha förmåga att arbeta i grupp.