Administratör

Arbetsbeskrivning

Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter.
Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer!
Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss!
Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde.


Inom Bygg- och miljöförvaltningen finns medarbetare inom områdena plan, bygg, miljö- och livsmedelstillsyn samt GIS.

Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjlighet att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Surahammars kommun.

Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner och goda möjligheter till kompetensutveckling.



Arbetsuppgifter
Som Administratör för Bygg- och miljöförvaltningen och Nämndsekreterare för Bygg- och miljönämnden är du en nyckelperson för Surahammars kommun.

Du kommer aktivt att delta i utvecklings- och digitaliseringsarbete, där kommunen utvecklar ärendeprocessen och ska påbörja arbetet med införandet av ett e-arkiv.
Dataskyddsarbete, informationssäkerhetsarbete och webbredaktionella uppgifter ingår i tjänsten.
Du kommer som administratör arbeta med ledningsstöd och var en del av arbetet med verksamhetsplaner, uppföljning samt internkontroll.
Du registrerar i ärendehanteringssystemet W3D3, ByggR och Ecos och ansvarar för nämndspecifika funktionsbrevlådor/förvaltningsbrevlådor och ärendehantering.
Du ansvarar för Bygg- och miljöförvaltningens inkommande post, ärendehantering, registrering, utskick och arkivering.
Du granskar beslutsunderlag och ärenden före beslut så att de är kompletta och uppfyller formalia.
Som Nämndsekreterare ingår du även i ett kommunövergripande nätverk för utveckling, erfarenhetsutbyte och backup för varandra. Konsultativt arbete genom att stödja förtroendevalda och tjänstepersoner i praktiska frågor kring ärendeberedningsprocessen och dess administration.
I tjänsten ingår huvudansvaret för nämndens arbete, registratur, arkivvård och sekreterarskap i förbund.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller dokumenterad erfarenhet av liknande arbete.
Dina kunskaper i Office-paketet är mycket goda och du har förmågan att uttrycka dig tydligt och lättillgängligt i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet/kunskap om kommunal förvaltning och dess regelverk, att bygga strukturer och identifierat effektiviseringar i ärendeflödet, digitala ärendehanteringssystem, nämndadministrativa uppgifter samt miljöbalken och Plan- och Bygglagen.
För att fungera väl i rollen vill vi att du har bra samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar självständigt och tar ett stort eget ansvar.
Du har ett strukturerat arbetssätt och håller god ordning.
För uppdraget behöver du ha en känsla för god service samt en god och väl fungerande ärendeprocess.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor
Anställningsform: Tills vidare
Omfattning: 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse

Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bygg- och miljö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2023
  • Ansök senast: 28 maj 2023

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024