OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med ca 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten, stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra områden. Här kan vi erbjuda en hög livskvalitet med närhet och stor trygghet för invånare och besökare. Torsås kommun har fem förvaltningar och två helägda bolag.
I Torsås kommun vågar vi hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks genom att vi tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter arbetar nära varandra gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef, vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och får mycket gjort.
Torsås kommuns värdegrund bygger på orden Delaktighet, Utveckling, Tydlighet och Trygghet. Ett förhållningssätt som varje medarbetare och förtroendevald visar i det dagliga arbetet och i möte med medborgare och kunder.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Drift- och Serviceavdelningen kommer du ge löpande stöd och support till enhetens medarbetare och även vara behjälplig med olika administrativa arbetsuppgifter. I ditt arbete kommer du att vara en resurs för hela driften där Fastighet, Gata park och lokalvård finns.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att vara förvaltningens ansvarige för olika IT-system, att ansvara för fastighetsunderhållssystemet (Planima) och att ge löpande stöd och support. I arbetet ingår det även att ansvara för kommunens felanmälan, vilket innebär att utveckla befintliga rutiner samt hantera inkomna ärenden. Då förvaltningen fortfarande är i en uppbyggnadsfas kommer du ansvara för implementeringen av vårt fastighetsdatasystem.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial utbildning med kompletterade utbildning inom datasystem/It-support eller liknande. Du har troligen tidigare arbetat med administrationsuppgifter, helst inom fastighetsbranschen. Tjänsten kräver också att du har goda kunskaper i Excel och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, då det ingår en del protokollskrivning. För att trivas och lyckas väl i rollen är det en fördel om du har ett proaktivt arbetssätt, är analytisk och prestigelös. Då du i ditt arbete kommer att samarbete med personer inom olika yrkesroller, där du ska svara för och förklara för andra, är det dessutom viktigt att du har en pedagogisk läggning och att du är en god kommunikatör.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)
Varmt välkommen med din ansökan!