OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för globala studier är en kreativ och nydanande universitetsmiljö för forskning och utbildning kring globala frågor. Vår utbildning och forskning innefattar bland annat: freds- och utvecklingsforskning, humanekologi, regionala studier, socialantropologi och studier av mänskliga rättigheter. Hos oss arbetar ca 130 personer. Vi finns i Campus Linné intill Linnéplatsen i Göteborg.
Vår vision är att vår administrativa grupp ska präglas av samarbete, effektivitet och service. Som en naturlig del ingår det att stötta sina kollegor vid arbetstoppar.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en administratör som är trygg och stabil i sin roll, som ska sköta allmän administration på institutionen. Som administratör är du ett stöd i olika administrativa ärenden till institutionsledningen och personal/ekonomiärenden.
Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att arbeta brett med löpande administration. De huvudsakliga arbetsuppgifterna omfattar inköp och resebeställningar, inventarieregister, arkivering och diarieföring, lokalbokning och schemaläggning, kursutvärderingar och tentamensadministration. Du kommer också att ansvara för att behörigheter, nycklar, passerkort och kontor ska finnas tillgängligt vid nyanställningar. I arbetsuppgifterna ingår det att vara behjälplig vidtill? institutionens praktikanter och gästforskare samt bistå dem med behörigheter som är nödvändiga. Du kommer även att vara behjälplig för att upprätta försäkringsintyg till institutionens medarbetare. Likaså hålla ihop service i samband med gästbesök på institutionen samt i förekommande fall hantera ersättningar inklusive SINK-ansökan. Du ska arbeta med arrangemang av disputationer, avslutningsceremonier, seminarier och liknande event på institutionen. Arbetsuppgifterna utförs enligt gällande rutiner och regelverk. Även övriga förekommande administrativa uppgifter på institutionen kan komma att ingå.
Denna anställning vänder sig till dig som trivs med att arbeta med varierade arbetsuppgifter i en engelsktalande dynamisk miljö. I tjänsten använder du ett flertal olika administrativa system och har många kontaktytor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Har du utbildning inom offentlig verksamhet så är detta meriterande men inget krav. En god förståelse för administrativt arbete är ett krav och tidigare erfarenhet av liknande arbete på universitet/högskola eller annan statlig myndighet är meriterande. Även kunskaper om regelverk som rör universitets- och högskolesektorn samt tidigare erfarenhet av administrativa system, exempelvis SharePoint, TimeEdit, Canvas, Proceedo, Gudok, POP och Gupaida är meriterande.
Du är en van datoranvändare och har en god förmåga att uttrycka dig väl på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då kommunikation dagligen sker på både svenska och engelska. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och trivs med att arbeta administrativt. Då arbetet ofta är föränderligt behöver du kunna prioritera och snabbt ställa om till nya förutsättningar. Arbetet ställer krav på samarbetsförmåga, engagemang och ansvarstagande och du behöver även vara noggrann, ordningsam och strukturerad. Då du kommer ha mycket kontakt med såväl medarbetare som gäster och studenter ser vi att du som person är utåtriktad och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningsform: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning, omfattande 6 månader kan komma att tillämpas. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta:
Bernana Delic, Administrativ chef.
Telefon: 031-786 2409
Email: bernana.delic@gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs Universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande
Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-08-29
Ansökan sker via https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.