OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Räddningstjänsten Östra Blekinge är ett kommunalförbund som bedriver räddningstjänst i medlemskommunerna Ronneby och Karlskrona. Ett kommunalförbund är en egen juridisk person och kan jämföras med en kommun, vilket innebär att Förbundet har en egen politisk ledning i form av direktion som tar de strategiska besluten för Förbundet. Förbundet har två heltidstationer, åtta deltidsstationer och två räddningsvärn. Räddningstjänsten Östra Blekinge har ca 200 medarbetare fördelat över de olika stationerna. Administrationen har säte i Karlskrona på brandstationen på Oskarsvärn och består av administrativ chef, ekonom, HR-specialist, administratör och kontorist.
Vi erbjuder en arbetsplats i vackra Blekinge - Sveriges trädgård, och moderna, ändamålsenliga lokaler i vår nybyggda brandstation. Räddningstjänsten är en spännande organisation att arbeta i och vi har en god arbetsmiljö som är öppen och inkluderande. Såväl Karlskrona som Ronneby kommun ligger havsnära och här finns goda kommunikationsmöjligheter för den pendlande. Båda kommunerna har ett rikt naturliv och stora möjligheter till både rekreation och äventyr.
Vi söker nu dig som vill vara med och utveckla vår administrativa avdelning ytterligare och som drivs av ett arbete med hög servicekänsla och där de kommunikativa egenskaperna är viktiga. Vår vision är att bygga ett säkrare, skadefritt och tryggare samhälle, vilket lägger grunden för vårt arbete.
Du är en utåtriktad och kommunikativ person med god vana av arbete med Microsofts program samt olika typer av verksamhetssystem och informationskanaler så som sociala media, hemsida och tryckt information. Att du har en god datorvana är viktigt då stor del av arbetet är digitalt.
Du kommer att vara ansiktet utåt och ta emot och välkomna besökare, samverkansparter, elever och andra medborgare till Räddningstjänsten. Du är lösningsorienterad och nyfiken, samtidigt noggrann och medveten om de lagar som styr den kommunala och offentliga sektorn.
Du har förmåga att hantera många uppgifter samtidigt utan att bli stressad, samt en förståelse för att arbetsbelastningen inte är jämn över året. Att kunna hjälpa till vid högt tryck inom annat ansvarsområde på avdelningen är viktigt, liksom att vara behjälplig till hela organisationen och fungera som ”spindeln i nätet” mellan avdelningarna.
Ett urval av de arbetsuppgifter du kommer att hantera är:
• Reception med besökshantering, telefonväxel, hantering av Förbundets myndighetspost i mail och fysisk post samt hantering av paketadministration
• Arkiv och diariehantering, allmänna handlingar
• Kommunikation, intern och extern inklusive hemsida och sociala media
• Fakturahantering och vissa löpande ekonomiuppgifter
• Löpande arbete med kontroller och registerhantering enligt gällande lagstiftning
• Sekreterare för Räddningstjänstens samverkansgrupp
• Övriga administrativa arbetsuppgifter
Kvalifikationer:
• Lägst gymnasial utbildning och erfarenhet av liknande arbete.
• B-körkort
• Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• God datorvana och erfarenheter av att arbeta med Officepaketet och Outlook. I tjänsten kommer du att hantera såväl verksamhets-, ekonomi- och lönesystem, så du bör ha lätt för att sätta dig in i systemen.
• Erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv inom offentlig förvaltning är meriterande
• Erfarenhet av diariehantering är meriterande
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper vid tillsättning av tjänsten.
Vi strävar efter mångfald och en jämn könsfördelning på vår arbetsplats. Räddningstjänsten är traditionellt en mansdominerad arbetsplats med begränsad mångfald. Vår administration däremot är kvinnodominerad. Vi välkomnar därför alla sökande som uppfyller vår kravprofil.
Välkommen in med din ansökan redan idag!
Anställningsform: Heltid. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en 6-månaders provanställning. Tjänsten är platsbaserad och arbete hemifrån är därför inte möjligt utifrån tjänstens utformning.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträdesdag: Snarast, enligt överenskommelse.
Ansökan: Tjänsten tillsätts löpande med sista ansökningsdag 2023-10-08. Så snart vi hittar rätt kandidat tillsätts tjänsten, så skicka din ansökan snarast.
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och personen som anställs kommer att behöva lämna in registerutdrag från Polisen samt genomgå säkerhetsprövning.
Kontakt:
Katarina Mansnerus, Administrativ chef
e-post: katarina.mansnerus2@karlskrona.se
telefon: 0455 39 39 86
Zlata Handanovic, HR specialist
e-post: zlata.handanovic@karlskrona.se
telefon: 0455 30 39 95
Ingela Garpenbeck, Facklig företrädare - Vision
e-post: ingela.garpenbeck@karlskrona.se
telefon: 0455 30 39 85
Kontaktpersoner på detta företaget
Lennart Paulrud
HR-specialist Zlata Handanovic
0455303995
Facklig representant för Kommunal Jonas Fries
0455303987
Zlata Handanovic
0455 30 39 95