Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en person med ett öppet och utforskande förhållningssätt med stor datorvana och en fena på administration? Vi söker nu en administratör till Mälarenergi elnät i Västerås.
Företaget verkar inom energibranschen och har som mål att förbättra, utveckla arbetssätt och göra det enkelt att vara kund till dem. Projektet är ett av deras största investeringsprojekt och har pågått sedan 2018, där dom byter ut alla Elmätare och du är en viktig del i projektet.


Som person tycker du om att arbeta i en omväxlande miljö med mycket problemlösning. Tjänsten innebär att stötta projektledaren med diverse olika uppgifter. Då tjänsten innebär många kontakter så är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en uppdragsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos Mälarenergi elnät!


Om uppdraget:
Uppdragslängd: 12 månader med möjlighet till förlängning
Start: Omgående
Omfattning/Arbetstid: Tjänsten är förlagd på 100% och dagtid måndag – fredag
Placering: Västerås


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV.

Ansvarsområden
I den här rollen arbetar du administrativt med att exempelvis:
Svara på kundförfrågningar angående byte av mätare, vilket kräver omfattande kontakt med privatpersoner, fastighetsägare och installatörer.
Upprätthålla kommunikationen med vår leverantör angående mätarbyten, inklusive att ge stöd när de har frågor om anläggningar.
Att skriva och skicka brev till kunder och följa upp status.
Att övervaka och följa upp mätarbyten som inte har kunnat genomföras.
Att följa upp kundärenden.
Att skapa och hantera arbetsorder för fältpersonal som är involverade i mätarbyten.
Att hantera reklamationsärenden och liknande uppgifter.




Kvalifikationer
Vi söker en positiv och samarbetsvillig person med erfarenhet av kundbemötande och som kan hantera kundinteraktioner på ett professionellt sätt. Du är inte rädd för utmanande dialoger och tar dig an uppgifter med en positiv inställning. För att lyckas i rollen trivs du med att bidra till en positiv kundupplevelse och samtidigt hantera administrativa uppgifter effektivt.


Vidare har du:
Erfarenhet av administrativt arbete och bredd i IT system och kan enkelt anpassa sig till olika system
Mycket god datorvana.
Har en god förmåga att hantera människor
Mycket goda kunskaper i svenska
Goda kunskaper i engelska

Det är meriterande om du även besitter någon av följande egenskaper:
Tidigare erfarenhet från energibranschen 
Vana från projektarbete i leveransprojekt
Tekniskt intresse

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Lösning av problem
Kommunikation
Kundservice


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024