OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
The roll involves
• Assist current customer service team with administrative tasks
• Understand and convert customer requirement into product code or Bill of material (product understanding is required for this activity).
• Process and follow incoming orders
• Coordinate shipment to customers – Liaise with the warehouse if necessary.
• Follow-up of shipments with transporter(s).
• Answer queries from customers regarding delivery times, product information, technical documents, etc.
• Check daily reports and act accordingly
• Prepare quotes based on pricing guidelines from the commercial team
• Work in conjunction with the external sales and technical team.
• Additional tasks upon request from the Operation Manager
Din profil
We are looking for an administrator on behalf of the client
You have an excellent command of English, but more language skills e.g. German are a strong advantage.
You have strong verbal and written communication skills and you are a good team player.
You enjoy the challenges of a busy office environment; you are a multi-tasker and have the ability to adapt quickly to changes.
You have a good knowledge and experience with IT tools (Office suite).
You are ERP knowledgeable (SAP knowledge is an advantage).
This position requires a commercial knowledge and attitude. We prefer candidates with having some experience in a customer service environment.
You have excellent administrative skills and having some knowledge about international import/export trades would be an advantage.
Swedish and english is a requirement
Must be able to speak some finnish
Your Cv must be written in English