OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administratör till vår verksamhet som arbetar med rekrytering av familjehem, jourhem, kontaktfamiljer samt kontaktpersoner.
I din roll som administratör kommer du bland annat att arbeta med hantering av avtal och underlag för ekonomi gällande placeringar, jourplaceringar samt att granska utbetalningar av arvoden. Registrering och viss dokumentation i vårt verksamhetssystem Treserva.
Tjänsten innebär att arbeta i Proceedo och inhämta information om vad fakturan avser och kontera fakturan. Tjänsten förväntas ge administrativt stöd i handläggnings och beslutsprocesserna åt de handläggare som arbetar på enheten, samt visst chefsstöd. Arbetsuppgifterna är situationsanpassade och flexibla utifrån verksamhetens behov. Olika typer av kontorsuppgifter som hantering av dokumentation från Socialnämnden, rekvirering av registerutdrag, kontroll och dokumentation, olika utskick till uppdragstagare, hantering av olika listor etc. förekommer också.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell till den här tjänsten ser vi att du har en avslutad gymnasieutbildning helst med inriktning administration eller annan gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete och ekonomiadministration. Vi vill att du har goda datakunskaper och kan Officepaketet. Meriterande om du tidigare har arbetat i kommunal verksamhet, inom socialtjänsten och har erfarenhet av att ha arbetat med system som Treserva, Proceedo och fakturahantering.
För att lyckas i din roll som administratör ska du kunna uttrycka och formulera dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Du har en språklig säkerhet och kan anpassa det till olika situationer, syften och mottagare. Du planerar arbetet i god tid och tar möjliga förändringar i beaktande. Nyttjar tiden effektivt, Identifierar och organiserar resurser som behövs för att utföra uppgifter, Övervakar arbete gentemot slutdatum. Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar sitt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Har sinne för detaljer och är noggrann. Du har förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder tid och system för att på bästa sätt nå resultat.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.