OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sävsjö kommun är en liten kommun där det finns stora möjligheter att växa. I den lilla kommunen är det nära mellan människor – mellan dig och dina kollegor och mellan medarbetare och chefer. Tillsammans arbetar vi för att ge våra invånare bästa möjliga service och i våra team får du chans att ta plats, utvecklas och bidra.
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande anställning inom socialförvaltningen. Du avlastar enhetschefer med administrativa uppgifter knutna till det löpande arbetet, såsom schemaläggning, vikariebeställning, dokumentation, telefonsamtal och andra praktiska arbetsuppgifter. På det sättet skapar du bättre förutsättningar för det sociala arbetet.
Du kommer att ingå i ett administrativt team med olika arbetsuppgifter och befattningar som arbetar för hela socialförvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör arbetar du med personalplanering och schemaläggning för medarbetarna inom funktionshinderomsorgen samt andra administrativa uppgifter av varierande karaktär.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och med en förmåga att bemöta människor på ett trevligt och förtroendeingivande sätt. Som person är du professionell, serviceinriktad och är en god kommunikatör samt har lätt för att skapa goda relationer. Vidare värderar vi att du är ordningsam, strukturerad, flexibel, har god samarbetsförmåga och stark initiativförmåga. Du är driven, självgående och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. För att trivas i tjänsten är du också ansvarstagande och har viljan att utveckla och förbättra tillsammans med oss.
Vi ser att du har erfarenhet av administration, dokumentation och fakturering. Därutöver har du erfarenhet av enklare ekonomiuppgifter. För tjänsten krävs goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift, goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och god datorvana.
Vi söker dig som trivs i en administrativ, serviceinriktad roll och vill utveckla din kompetens. Du har erfarenhet av arbete med schema- och personalplaneringsfrågor och är bekväm med datorn som arbetsverktyg. I grunden har du en godkänd gymnasieutbildning, och vi ser positivt på om du även har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
B-körkort erfordras.
Löpande rekrytering tillämpas för denna tjänst.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan direkt via länken i annonsen.