Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du noggrann och har en god analytisk förmåga? Är du systemkunnig? Kanske har du tidigare erfarenheter från logistikbranschen? Då har vi ett spännande uppdrag till dig!
Vi söker nu en administratör inom rapportering till vår kund inom logistik och transportbranschen. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Randstad.




Är du noggrann och har en god analytisk förmåga? Är du systemkunnig? Kanske har du tidigare erfarenheter från logistikbranschen? Då har vi ett spännande uppdrag till dig! Vi söker nu en data analyst/administratör rapportering till vår kund inom logistik och transportbranschen. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Randstad.


Uppdrag: start mitten av juni 2024 - 31e december 2024.
Omfattning: 40h/veckan
Plats: Solna, Stockholm
Arbetsgivare: Randstad AB


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

Ansvarsområden


Huvudsakliga arbetsuppgifter: 
Utföra standardrapporter på dag, veckovis och månadsbasis.
Lägga upp/publicera rapporter i interna system, rensa och snygga till.
Skicka rapporter veckovis till kunder.
Bidra till förbättring av rapporternas innehåll och layout. 
Skapa nya ad-hoc rapporter efter organisationens behov. 



Du kommer även att förvalta befintlig rapportering för OPS, kundservice och försäljning i SAP, Microsoft (Excel, Access, Power BI och Oracle). Beställningar kan komma in på nya rapporter som då ska tas fram eller byggas upp i Power BI. Arbetet är högt och lågt i denna administrativa roll då du som sagt kan bygga upp nya rapporter i Power-BI till att senare supportera medarbetare som har problem med access till rapporter.

Kvalifikationer


För att passa denna roll behöver du ha följande erfarenheter och egenskaper:
Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
Gymnasieutbildning 
Mycket goda kunskaper i system som Power BI och inom Excel och MS office
Kunna bygga rapporter i Power BI

Meriterande för rollen: 
Högskoleutbildning i ekonomi/Statistik/Matematik/ eller relevant arbetslivserfarenhet. 
Arbetserfarenhet inom logistik- och transportbranschen.
Systemkunnig, gärna inom SAP
Avancerade kunskaper i Excel & Access VBA programmering
Bekväm med DAX och M-code Power Quary



Personliga egenskaper:
För att trivas i rollen bör du ha goda kommunikativa egenskaper samt vara resultatorienterad. Du ska vara strukturerad, tycka om att ha många bollar i luften i en komplex miljö med bibehållen helhetssyn. Vi ser också att du är detaljfokuserad, strukturerad samt flexibel. 

Erfarenhet
Administrativa insatser
Microsoft Excel
Engelska
Analystiska
Teamarbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2024
  • Ansök senast: 12 maj 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024