Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Falkenklev Logistik AB är ett familjeföretag som grundades 1957. Sedan dess har företaget gått i arv inom familjen och växt sig större för varje år som gått. Idag är vi stor transportör för DHL och distribuerar i stora delar av nordvästra och södra Skåne.
Miljön ligger i stort fokus och under de senaste åren har företaget gjort stora satsningar inom den kategorin. Ett externt bolag med samma ägarfamilj har grundats, Rifil AB.
Rifil verkar inom laddinfrastruktur och dess första laddpark ligger i anslutning till Falkenklev Logistik. Detta har möjliggjort inköp av el-lastbilar för åkeriet och visionen för framtiden är att ersätta alla fossildrivna fordon med el.
En egen solcellspark är under projektering vilket blir den sista pusselbiten för en helt egen grön kedja.
Satsningarna för miljön har uppmärksammats med bland annat följande utmärkelser, Region Skånes miljöpris, Stora Åkeripriset och Laddguldet.
Falkenklev Logistik är Fair Transport certifierade.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida.
http://www.falkenklevlogistik.se/


Om Tjänsten:
Som administratör kommer du vara en nyckelperson i vår verksamhets dagliga drift och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
I rollen är du självgående och tar egna initiativ.
I ditt arbete kommer du samarbeta både internt med kollegor och externt med kunder och andra samarbetsparter.
Arbetet kommer innebära att hålla igång flera uppgifter samtidigt och därför är stresståligheten och planeringsförmågan viktig.
I ditt arbete kommer du ha diverse administrativa uppgifter som omfattar bland annat:
Hantering av skador, reklamationer och saknat gods.
Daglig kontakt med chaufförer och kunder.
Inköp av arbetskläder och diverse kontorsmaterial.
Administrering av ledighetsansökningar.
Attestering av tidrapporteringar.
Vara delaktig i rekrytering/onboarding processen i samarbete med HR.
Transportledning.
Övrig kalkylering och administrering.
Viss administration för Rifil AB.



Kvalifikationer:
Vi söker dig som är lösningsorienterad och har ett intresse för administration och logistik samt gillar problemlösningar. Du trivs med att planera, koordinera och strukturera.
Du bör vara självständig och ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter men samtidigt även fungera bra i team.
Vi ser gärna att du har ett intresse för miljön, lägger stor fokus på en hållbar framtid och att du genomsyras av samma anda gällande omställningen, som vi gör idag.


Kompetenskrav:
Erfarenhet från Transport & Logistikbranschen.
Goda datorkunskaper och kunna utrycka sig väl i tal och skrift.



Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och stationeringsorten är Arlöv.


För att söka tjänsten skicka ditt CV och personliga brev till matilda@falkenklevlogistik.se
Vi hanterar ansökningarna löpande så sänd gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid ytterligare frågor om tjänsten kontakta gärna Matilda Hallén Schuster via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenklev Logistik AB Arlöv
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2024
  • Ansök senast: 14 juni 2024

Postadress

Gullrisvägen 6
Arlöv, 23261

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024