OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 750 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka.
Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör vid ekobrottskammaren i Göteborg. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling.
Arbetsplats Vid Ekobrottsmyndigheten i Göteborg bedrivs verksamheten vid två ekobrottskamrar och en polisoperativ enhet. Till ekobrottskammaren i Göteborg söker vi nu en administratör.
Arbetsuppgifter I rollen som administratör arbetar du som utredningsstöd till åklagare och utredare i förundersökningsprocessen. Arbetet innefattar bl.a. inhämtning, sammanställning och visualisering av utredningsmaterial samt att förbereda underlag till förhör och huvudförhandlingar. I rollen ingår även att vara ett administrativt stöd till åklagare och utredare, innefattande bl.a. att göra slagningar i register och registrera nya ärenden, att arbeta i myndighetens diariesystem och andra IT-stöd, samt andra generella kontorsuppgifter såsom hantering av e-post och post samt att vara kontakten utåt och ge en god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet, främst via telefon och e-post. Du förväntas hålla en mycket hög servicenivå i förhållande till kollegor och externa kontakter.
Krav Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom ett för Ekobrottsmyndigheten relevant område, t.ex. administration, ekonomi eller juridik t.ex. paralegalutbildning
Minst ett års erfarenhet under de senaste fem åren av arbete med administrativa uppgifter eller annan erfarenhet som Ekobrottsmyndigheten bedömer som relevant
Erfarenhet av arbete som administratör inom rättsväsendet eller annan juridisk verksamhet
Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i systemen DurTvå och Cåbra
Goda datorkunskaper och är en van användare av Microsoft Office-paketet
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av arbete mot ekonomisk brottslighet
Erfarenhet av administrativt arbete i statlig myndighet
Kunskap och erfarenhet av arbete i Analyst’s Notebook
Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Då arbetet präglas av många kontakter med olika yrkesroller både internt och externt krävs det att du är serviceinriktad och har ett positivt och öppet förhållningssätt gentemot din omgivning. Du är ansvarstagande och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är en trygg och stabil person och har en mycket god samarbetsförmåga.
För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen.
Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chefsåklagare Henric Fagher, tel: 010-562 93 33.
Fackliga företrädare för Saco-S är Lars Palm, tfn 010-562 94 08, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.
Information om anställningen Anställningsform : Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Arbetsort : Göteborg
Tillträdesdatum : Enligt överenskommelse
Lön : Individuell lönesättning tillämpas
På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.
Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 maj. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Ekobrottsmyndigheten, Box 22098, 10422 Stockholm.
Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Louise Leijonhufvud
Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com