Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Administratör

Är du en administratör som söker en ny utmaning?
Vi på Kemi och kemiteknik söker efter en mångsidig administratör som trivs med variation och dynamik i arbetsuppgifterna. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stöttande roll där dina organisatoriska färdigheter kommer till sin rätt. Vi värdesätter initiativtagande och förmågan att självständigt driva arbetet framåt, samtidigt som du är en del av ett team som arbetar mot gemensamma mål.
Är du redo att ta nästa steg? Ansök idag och bli en del av vårt team!

Information om avdelningen
Det handlar om våra liv och naturresurser, om energi, materialåtervinning och om materialutveckling. Med hållbar utveckling i centrum bedriver vi på Institutionen för Kemi och kemiteknik forskning och utbildning av högsta kvalitet för smartare material och smartare processer, för förbättrad hälsa och miljö. Vi har ca 230 anställda, fördelade på en avdelning för verksamhetsstöd och fyra forskningsavdelningar. Hos oss finns en lång tradition av att stimulera världsledande forskning i en miljö där människor utvecklas och skapar ny kunskap.

Vi söker en administratör till avdelningen Tillämpad kemi. Organisatoriskt tillhör du institutionens verksamhetsstöd bestående av 16 personer inom administration, ekonomi, verkstad, husansvar

och arbetsmiljö och leds av en administrativ chef.

Fysiskt sitter du nära de forskare och lärare som du stöttar i det dagliga arbetet. Du har ett eget rum på samma våningsplan som avdelningens forskningslaboratorium. Du samarbetar nära med institutionens övriga 5 administratörer. I verksamheten omges du av forskare och studenter från hela världen och här finns chansen att vara en central nyckelperson i en spännande forskarvärld! Viktigt att du är bekväm i att kommunicera på engelska.

 

Beskrivning av tjänsten
Tjänsten som administratör erbjuder en stor variation av arbetsuppgifter. Som administratör på en avdelning ger du administrativt stöd till lärare och forskare, du arbetar gentemot ett av våra kompetenscentrum, du ansvarar för viss studieadministration, hanterar fakturor och är en del i att planera och koordinera inför möten och konferenser.
Du kommer att vara en av två administratörer som arbetar gentemot samma avdelning men ingår även i en grupp av fem administratörer som alla bidrar till en kultur som präglas av att hjälpa varandra att lyckas!

Kvalifikationer
För att lyckas i denna tjänst behövs ett serviceinriktat förhållningssätt och att du tycker att det är kul med administration! Arbetet innebär många kontakter och ställer därför höga krav på god samarbetsförmåga. Du befinner dig i en internationell miljö och behöver ha god förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi söker en mångsidig person som kan ansvara för och utföra såväl stora som små uppgifter. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann, strukturerad och har god planeringsförmåga. Du är prestigelös med ett flexibelt arbetssätt samt har god förmåga att ta egna initiativ och att ta ansvar. Du trivs med att arbeta självständigt men är också en god lagspelare. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
? Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov. 
? Semester upp till sju veckor per år.
? Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
? Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.

Här kan du läsa mer om våra https://www.chalmers.se/om-chalmers/arbeta-hos-oss/chalmers-som-arbetsgivare/formaner-och-villkor/

 

Ansökningsförfarande
Ansökningshandlingar skall vara i PDF och vara märkta med namn och referensnummer 20240408. Intervjuer kommer att hållas löpande och på plats v. 33 och 34. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV
Personligt brev

Övrigt
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 2024-08-08

Ansökan och kontakt
I denna rekryteringsprocess har Chalmers Tekniska Högskola valt att samarbeta med Adecco.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på stefan.wangdell@adecco.se eller 076-1384817
Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Vid frågor, vänligen kontakta
Eva-Karin Olsson, administrativ chef,
eva-karin.olsson@chalmers.se, tel 031-772 3676

Anna Oskarsson, administratör,
anna.oskarsson@chalmers.se, tel 031-772 6729

Lotta Pettersson, administratör,

Lotta.pettersson@chalmers.se, tel 031-772 2776

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juli 2024
  • Ansök senast: 8 augusti 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024