OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U
Beskrivning
Socialförvaltningen i Lysekils kommun omfattar avdelningarna Vård och Omsorg, Socialt stöd samt Mottagning och utredning.
Socialförvaltningen är en arbetsgivare med ett öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter vi nya behov och krav från kommunens invånare.
Mottagning och utredningsavdelningen har ca 50 medarbetare. Vi ansvarar för förvaltningens myndighetsutövning. Till vår hjälp har vi stödfunktioner för att möjliggöra och upprätthålla hög kvalitet inom samtliga delar. Vi söker nu en vikarierande administratör till vår reception.
Arbetsuppgifter
Som administratör i Mottagning och Utredning har du varierande arbetsuppgifter och är en viktig person i vår organisation. Du har din arbetsplats i vår reception på socialkontoret där du är ansiktet utåt och tar emot våra besökare, svarar på frågor och ger god service. Du arbetar i enlighet med de rutiner som finns för vår reception som bland annat omfattar posthantering.
Utöver detta arbetar du med administrativa uppgifter vilket utgör ett viktigt stöd för vår verksamhet. De administrativa uppgifterna består främst i fakturahantering, beställningar, akthantering, upprättande och hantering av avtal, hantering av enkäter, upprätta olika handlingar och protokoll och framtagning av statistik. Du är ett stöd för medarbetare och chefer där du utför olika administrativa göromål. Vidare ingår personaladministration och det förekommer även andra administrativa uppgifter som kan förändras över tid.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom administration och service och/eller har erfarenhet av detta.
Du har god organisatorisk förmåga och ha en god förmåga att uttrycka dig väl och nyanserat på svenska i både tal och skrift. Du behöver ha mycket god kunskap i MS Office.
Viktiga personliga egenskaper är samarbetsförmåga, förmåga att prioritera och arbeta självständigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration inom kommunal förvaltning.
Då du ska vara ett ansikte utåt för Lysekils kommun med mycket samverkan är det viktigt att du har en hög grad av service och ett gott bemötande. Som person behöver du vara flexibel, ha lätt för dig att ta dig an nya uppdrag och söka stöd för att lösa uppgiften. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande för uppdraget är erfarenhet av arbete med enklare ekonomi, kunskap om systemen Combine, Proceedo, Raindance och Heroma.
Villkor
Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas.
Hör gärna av dig om du har frågor och välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.
Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.