Administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad i Skåne? Innovation Skåne söker nu en engagerad och serviceinriktad administratör till vårt dynamiska team!
Vi söker nu en administratör - för dig som är driftig och vill möjliggöra framtidstro och ökad livskvalitet i Skåne. Här får du chansen att arbeta i en spännande miljö där innovation och utveckling står i fokus.

Om oss:
Innovation Skåne har ett unikt uppdrag att möta de utmaningar som Region Skåne står inför med hjälp av innovation. Vi fungerar som en katalysator för utveckling inom regionen och arbetar nära Region Skånes verksamheter, som omfattar hälsa, mobilitet och AI. Vår roll är att leda och främja innovationsprocesser, skapa starka samarbeten och säkerställa att lösningar implementeras för att öka tillgänglighet, kvalitet, effektivitet och hållbarhet i Skåne. Läs mer om oss på: https://innovationskane.com.
Om rollen:
Som administratör hos oss kommer du ingå i admingruppen och rapportera till ekonomichef, ha egna ansvarsområde och spela en nyckelroll i att bland annat stötta vår vd, verksamhetschefer och projektledare i deras arbete. Rollen innebär en bred variation av administrativa uppgifter, vilket gör det viktigt att du trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik. Din arbetsinsats kommer att bidra till att vår verksamhet är strukturerad och effektiv, samtidigt som du är en viktig del i att skapa förutsättningar för framgångsrika innovationsprojekt.
Du kommer huvudsakligen att stödja det administrativa arbetet kring bland annat underhåll av projekt- och avtalsarkiv och grundläggande uppgifter kring fakturor, leverantörer, upphandlingar och avtal. I rollen ingår även dokumentation, diarieföring och arbeta med uppföljning av GDPR-krav. Du ansvarar också för bokning av möteslokaler, transport och övernattningar samt för det logistiska och praktiska stödet vid möten och konferenser som vi anordnar.
En annan viktig del av ditt arbete blir att ge administrativt stöd till vår vd. I rollen ingår bland annat vardagliga administrativa uppgifter som hantering av dokumentation, koordinering av mötesbokningar och resor, men även kontakt med personer som vd har behov av att nå. Du kommer även kvalitetssäkra och översätta e-post och övrig korrespondens på svenska och engelska. Dessutom ansvarar du tillsammans med vd för planering och koordination av interna processer.
I övrigt kommer du att assistera styrelsearbetet genom att hantera alla praktiska och logistiska aspekter kring styrelsemöten. Det inkluderar att planera mötesdatum, boka lokaler, koordinera deltagarnas schema samt förbereda och distribuera möteshandlingar. Du ser också till att all nödvändig dokumentation finns tillgänglig och att mötena genomförs smidigt och effektivt.
Vi söker:
Vi söker dig som är en initiativrik och energifylld person som skapar teamkänsla med stark förmåga att självständigt ta ansvar, prioritera och driva sina arbetsuppgifter framåt. Du är lösningsorienterad, strukturerad och noggrann med en naturlig fallenhet för att skapa ordning och reda. Du är flexibel och anpassningsbar för att kunna hantera förändringar i arbetsuppgifter och nya krav som kan uppstå. Som en prestigelös och serviceinriktad lagspelare har du lätt för att skapa goda relationer och en vilja till att hjälpa och ge stöd åt kollegor, chefer och externa gäster. Din nyfikenhet och sociala förmåga gör att du trivs med att möta nya människor och arbeta i en dynamisk miljö.
Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig sektor, och god teknisk förmåga att lära dig och använda olika digitala system och verktyg, såsom SharePoint, Office-paketet och signeringsverktyg. Du är skicklig på att kommunicera skriftligt och muntligt på ett tydligt och professionellt sätt, samt har förmåga att hantera känslig information på ett ansvarsfullt och konfidentiellt sätt.
Vi erbjuder:

En kreativ och driven arbetsplats med drygt 40 unika kollegor som älskar innovation och arbetar gemensamt för att nå djärva mål.


En dynamisk arbetsmiljö som uppmuntrar nytänkande och individuella perspektiv där alla kan växa och utvecklas.


En professionell arbetsmiljö där vi strävar efter att samtliga insatser ska präglas av hög kvalitet.


En vardag i spännande och meningsfulla innovationsprojekt inom hälsa, mobilitet och AI.


En arbetsplats där vi värdesätter balans mellan arbete och fritid.


 Övrigt:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.


Omfattning: Heltid (40 timmar i veckan), tillsvidaretjänst med provanställning.


Plats: Innovation Skåne Medicon Village, Lund.


Ansökan:
Sök tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret på https://career.innovationskane.com och bifoga ditt CV och personliga brev. Din ansökan önskar vi få senast den 6 oktober. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta tf HR chef Lotta Holmqvist, lotta.holmqvist@innovationskane.com.
OBS: Ansökningar tas inte emot per e-post.
Vi strävar efter att ha en arbetskultur där alla är olika och bidrar med sin unika personlighet och individuella perspektiv. Därför är vi nyfikna på att höra mer om just dig, ansök idag!
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Innovation Skåne AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2024
  • Ansök senast: 6 oktober 2024

Postadress

Scheeletorget 1
LUND, 22381

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024