Administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en organiserad och serviceinriktad person med god samarbetsförmåga? Vi söker nu erfarna administratörer med tidigare arbetslivserfarenhet inom statlig eller kommunal verksamhet till ett uppdrag hos vår kund Sida, Styrelsen för internationellt utvecklingssamarbete. Sida är en statlig upphandlande myndighet som idag befinner sig i en spännande förändringsresa och i samband med ny organisation sökes administrativ stöttning till myndighetens olika avdelningar. Detta är ett konsultuppdrag på heltid under en tidsperiod upp till tolv månader.


Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder.

Ansvarsområden
• Administrativt stöd till avdelningens chefer, bland annat genom att bistå med underlag och presentationer
• Samordning och administration (inklusive planering, mötesinbjudningar, underlag och vid behov protokoll) av möten, facklig samverkan, personal och planeringsaktiviteter samt konferenser
• Stöd i ärende- och dokumenthantering
• Vara avdelningens kontaktperson gentemot övriga verksamheten i olika administrativa frågor
• Praktisk förberedelse samt stöd vid introduktion av medarbetare och avslut av anställningar
• Personaladministrativa uppgifter, exempelvis kvalitetssäkring av tidrapportering, personallistor, attesträttslistor
• Administration och sammanställning av rapportering från övriga SIDA inom områden såsom utvärderingsplanering, åtgärdsplaner m.m.
• Bidra till avdelningens interna kommunikation. Exempelvis publicera information på intranätet ( via Wordpress) och digitala samarbetsytor

Kvalifikationer
För att uppnå kraven för rollen krävs det att du har:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent, varav minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från statlig eller kommunal verksamhet
• God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2024
  • Ansök senast: 26 december 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb