OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för arbete och kompetens, Integrationsgruppen
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Enheten för arbete och kompetens inom kommunstyrelsens förvaltning samlar kommunens verksamheter som har med arbetsmarknad att göra. En av verksamheterna ansvarar för flyktingmottagning och integrationsfrågor.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i Integrationsgruppen med varierande administrativa uppgifter som ingår i flyktingmottagning och integrationsfrågor.
Dina huvuduppgifter innefattar bland annat:
• Administration av vårt ärendeinflöde samt att vara en avlastning till chef och samordnare
• Hantering av register
• Hantera och kontrollera statsbidrag för nyanlända.
• Delaktig i samhällsorientering för nyanlända.
Din kompetens
Du har minst gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbilning som arbetsgivaren finner lämplig.
Du har några års erfarenhet av kontorsadministration, om du dessutom har arbetat med flyktingmottagande eller integrationsarbete så är detta meriterande.
Uppdraget som administratör hos oss kräver att du är en självgående, flexibel och stabil person. Vi ser också att du är serviceinriktad med god kulturell medvetenhet.
Arbetet som administratör är mycket omväxlande med periodvis hög belastning, vilket innebär att du ska ha god struktur på hur du hanterar dina arbetsuppgifter.
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.