OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se
Arbetsuppgifter
Administratören har ansvar för att dokumenthantering och enklare ekonomiadmnistration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas, initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område. Initiera och genomföra utbildnings-, informationsinsatser för annan personal.
Dokumenthantering: insortering, diarieföring, arkivering, gallring, postöppning/e-post.
Ekonomiadmnistration: Leveranskontroll, fakturahantering, rekvisitioner och återkrav.
Ledningsstöd: Protokollskrivning/minnesanteckningar, uppdatera hemsida samt ta fram underlag och uppgifter till chefen.
Informera/utbilda personal: Kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov.
I rollen ingår även enklare vaktmästerisysslor, såsom exempelvis uppackning av varor och byten av toners i skrivare. Rollen kan komma att förändras i framtiden.
Kvalifikationskrav
• Gymnasieexamen. Alternativt innehar du en anställning som administratör inom myndigheten.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.
• Kunskaper om dokumenthantering.
• Utbildning eller erfarenhet i registrering.
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
• Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.
• God läsförståelse i engelska.
• Förstå grunderna i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.
Meriterande med arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor. Kunskaper i förvaltningsrätt kan vara meriterande.
Du förväntas vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är ett krav. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete.
Övrigt
Anställningen är tillsvidareanställning på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Placering på Af i Hudiksvall samt tillfällig tjänstgöring på andra orter inom enheten förekommer, så även resor inom tjänsten. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.
Intervjuer kommer att hållas den 6 oktober på Arbetsförmedlingen i Hudiksvall..
Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, dnr Af-2016/0026 5578 vilken ska vara inkommen senast den 26 september 2016. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740