OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential. Med det strategiska läget vid E4/ riksväg 27 och järnvägslinjen Kust-till-Kust (Kalmar-Göteborg) samt linjen Halmstad - Nässjö/Jönköping ser vi Värnamo som ett framtida nav för logistik för södra Sverige. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv. Vår vision lyder: "Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen. Här förverkligar du dina drömmar, skapar, upplever, är delaktig och tar ansvar."
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i nio förvaltningar. Det totala antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor. Vi har högst skattekraft i länet.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
Servicenämnden ansvarar för och - skall i enlighet med de riktlinjer kommunfullmäktige anger, till självkostnadspris tillhandahålla tjänster åt kommunförvaltningen avseende:
.Kommunens samlade kostorganisation även omfattande personal- och lokalansvar.
.Kommunens centrala vaktmästeri med ansvar för reproverksamhet, intern turbilsservice och posthantering.
.Kommunens övergripande IT- verksamhet innefattande genomförande av kommunens IT-strategi, upprätthållande av fastställd nivå för IT-säkerhet samt drift av IT-system och tjänster.
.Kommunens centrala televäxel samt därtill hörande övrig verksamhet.
.Kommunens bokningsenhet för vikariehanteringen
Bemanningsenhetens uppdrag är att arbeta med att tillgodose behovet av vikarier till de av kommunens verksamheter, som ingår i avtal. Det innebär i första hand korttidsvikariat upp till 14 dagar vid akut och planerad frånvaro, samt vid akut eller planerat behov av utökad bemanning. Bemanningsenheten ansvarar också för rekrytering och introduktion till verksamheternas vikariebank.
Bemanningsenhetens administratörer arbetar i ett arbetslag, som tar emot beställningar av bemanningsbehov från verksamheterna och bokar ersättare. Bokningarna sker utifrån fastsatt prioriteringsordning och med ett starkt brukar- och personalfokus. Nära och serviceinriktad kontakt hålls med verksamheternas medarbetare och chefer. Support och utbildning i systemet till vikarier som ingår i vikariebanken. Även övriga administrativa arbetsuppgifter bland annat inom personaladministration förekommer.
Vi söker dig som har administrativ utbildning, med personaladministrativ och ekonomisk inriktning på högskolenivå, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du ska bidra med ett positivt förhållningssätt och tycka om att arbeta i en miljö med högt tempo, ha hög känsla för service, samt god samarbetsförmåga.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, samt verksamhetskännedom är meriterande.
Erfarenhet av att arbeta i Heroma är ett önskemål.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav på förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.