OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rättsenhet nord består av cirka 70 medarbetare, varav 16 stycken återfinns inom region Nords informationsförvaltningsgrupp. De flesta är arkivarier eller registratorer och finns placerade vid flera orter inom regionen.
Rättsavdelningens informationsförvaltningsenhet söker nu en administratör med placering i Skellefteå.
ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är diarieföring i digitalt ärendesystem, arbete med arkiv och att vara ett administrativt stöd för den regionala ledningsgruppen. Arbetet är varierande till innehåll och omfattning där du behöver vara beredd att agera och hjälpa till där det behövs.
I arbetet ingår bl.a. diarieföring av ärenden i det allmänna diariet, arbete med fysiskt och digitalt arkivmaterial, bevakning av mail, skriva mötesanteckningar, administrera inkomna ärenden, beställningar och bokningar för bl.a. konferenser, publiceringar på intranätet samt övriga administrativa uppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
-3-årig gymnasieutbildning, gärna inom samhällsvetenskap eller annan
utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig
-administrativ yrkeserfarenhet
-goda kunskaper i arbete med dator som arbetsredskap
-van användare av Office-paketet och Outlook
-mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
-goda kunskaper i engelska såväl i tal och skrift
-B-körkort
Meriterande
Det är meriterande om du har:
-erfarenhet av registrators-/arkivarbete
-erfarenhet av digital dokument- och ärendehantering
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer stora krav på att du är serviceinriktad, flexibel och har mycket god samarbetsförmåga. Vi ser att du är noggrann, strukturerad och initiativrik. Det är viktigt att du har god problemlösningsförmåga och är
kvalitetsmedveten. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.
Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle
Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827
Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78