Administratör

Arbetsbeskrivning

Om oss

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Om företaget

Är du en driven administratör som gillar att ha många bollar i luften, tycker att service är en självklarhet och vill vara med på en spännande förändringsresa? I en organisation som är utsedd till en av Sveriges mest spännande offentliga arbetsgivare 2016?

Höglandets IT är Höglandskommunernas leverantör av IT-tjänster. Kommunerna på höglandet står inför en spännande och omvälvande förändringsresa mot det digitala tjänstesamhället. Där är Höglandets IT en viktig aktör. Vi ska vara den naturliga samarbetspartnern för kommunerna och deras bolag när det gäller att realisera framtiden e-förvaltning och det IT-stöd som krävs för detta. Ett aktivt samarbete med andra offentliga aktörer i regionen är också en viktig del. Vi är mitt uppe i ett spännande förändringsarbete där vi bygger vidare på vår organisation och den gemensamma tekniska infrastruktur som krävs för att kunna förverkliga samverkansfördelarna med en gemensam IT-organisation för Höglandskommunerna.
Verksamheterna vi stödjer verkar inom många olika områden såsom skola, vård, kultur och fritid, fastighet och bygg samt vatten och avlopp. Våra tjänster levereras i en av de största och mest utmanande tekniska miljöerna i vår region; en miljö med 28 000 användare, 10 000 datorer, 400 servrar och 700 switchar.


Dina arbetsuppgifter

Höglandet IT kommer under 2017 införa IT Asset Management. Detta är en stor satsning där rollen som administratör kommer att vara mycket viktig. Rollen som administratör innebär att bygga upp ett register och forma tydliga processer för hela hanteringen. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med att utveckla en e-tjänstplattform. Det kommer att innebära nya sätt att jobba både internt på Höglandets IT såväl som för kunderna där du kommer att ha en viktig roll. Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen av e-tjänsterna för administrationen.
• Hantera beställningar av hård- och mjukvara och koordinera leveransen av dessa
• Vara delaktig i projekt och även hålla i presentationer
• Ansvara för beställning av licenser samt uppföljning av desamma
• Vara ytterst delaktig i den stora processen av införandet av IT Asset Management som innebär att hålla koll på hård- respektive mjukvara samt registeruppbyggnad
• Ge råd till kunderna i frågor rörande fakturering, beställningar samt produktsortimentet
• Skapa värde för kunderna genom strukturutveckling


Din profil

Vi värdesätter ett analytiskt och framtidsorienterat förhållningssätt. Som person har du hög integritet, är lyhörd samt har lätt för att både samarbeta och kommunicera med flertalet kontaktytor. Vi ser gärna att du har kännedom kring ramverket av ITIL-processer och IT Asset Management
• Du ser service som en självklarhet och gör det med glädje
• Du gillar att arbeta självständigt och strukturerat och att ta ansvar
• Du är intresserad av ny teknik och inser vikten av digitaliseringen
• Erfarenhet från administration och kommunikation är meriterande, vi ser gärna att du har arbetat med liknande uppgifter tidigare
• Har du erfarenhet av eller har arbetat med IT Asset Management är det också meriterande
Tjänsten är ett graviditetsvikariat under 2017. Då Höglandet IT står inför stor utveckling och inleder ett förändringsarbete över längre tid, är tjänsten att anse som en del av stora framtida möjligheter.
Vi erbjuder dig en ansvarsfull roll i en organisation som präglas av god laganda och en varm kultur. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt. Goda kunskaper i Excel är ett krav liksom mycket god svenska i tal och skrift. Körkort B är ett krav då du behöver kunna resa mellan våra olika kunder på Höglandet.

Rekryteringen genomförs i samarbete med Söder & Co.
Ansöker gör du på webbplatsen: www.soderco.se

Sista ansökningsdag: 2016-11-19 (Ansökningarna behandlas löpande)

För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Camilla Egerlid på tel. 070-377 45 03

Kontaktpersoner på detta företaget

Linus Engen
0768-012696
Christer Hagström
0706-77 45 88
Martin Bäck
0706-774507
Diana Cailean

Camilla Egerlid
070-377 45 03
Diana Cailean

Christer Hagström

Camilla Egerlid

Camilla Egerlid
0703-774503
Christer Hagström

Sammanfattning

Besöksadress

Stationsgatan 4C, Vetlanda
None

Postadress

Stationsgatan 4C
Vetlanda, 57431

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024