OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.
Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan – kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus. Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23500 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!
Tranemo och Ulricehamns kommuner har en gemensam samverkansnämnd miljö och bygg samt miljö och byggenhet för all myndighetsutövning inom miljö- och byggområdet. Det handlar t ex om miljötillsyn, livsmedeltillsyn och bygglov. Ulricehamn är värdkommun för både nämnd och verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att du främst kommer att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, registrering av handlingar och arkiv. Du kommer även redigera verksamhetens hemsida och vara personalredogörare. Din post som administratör är betydande för att upprätthålla en rättsäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän. I tjänsten ingår att bidra till verksamhetsutveckling då standardisering och effektivisering av arbetssätten är ett pågående arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom administration. Genom din utbildning eller från arbetslivserfarenhet ser vi gärna att du fått kunskaper om ärendehantering och kring webbredigering. Har du tidigare erfarenhet av nämndadministration är även det meriterande. I din roll som administratör behöver du ha god datorvana och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person är du positiv och serviceinriktad, något som du visar i ditt bemötande mot såväl kommuninvånare, kollegor och andra inom och utanför organisationen. Du är bra på att samarbeta med andra, men kan även arbeta självständigt. För att trivas hos oss tror vi vidare att du är en resultatinriktad person som är intresserad av utvecklingsfrågor.
ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.
Kontaktpersoner på detta företaget
Samhällsbyggnadschef Sebastian Olofsson
0321-595268
Tf. Enhetschef Pär Norgren
0321-59 52 53
Bygglovsingenjör Henrik Wetterholm
0321-59 52 82
Enhetschef Patrik Mårtensson
0321-595289
Enhetschef Gunilla Kock Hansson
0321-595284
Systemförvaltare Åsa Lindh
0321-59 52 75