Administratör

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 51 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

ARBETSUPPGIFTER
Lundby stadsdel är en del av Göteborgs Stad som är inne i en mycket spännande tid, stadsdelen växer och det kommer att hända mycket framöver. Därför behöver vi nu utveckla vår HR-avdelning genom att skapa en administrativ roll för att följa med i utvecklingen och fortsätta vara ett stöd och verka för ett gott ledarskap både i kort- och långt perspektiv.

Gillar du att arbeta med omväxlande administrativa uppgifter med mycket eget ansvar så ger denna roll dig möjligheter till både utveckling och utmaningar.
Som Administratör kommer du ha en nyckelroll med många kontaktytor där du samarbetar med kollegor på HR-avdelningen men också med chefer och utomstående. I dina arbetsuppgifter ingår personalrapportering, statistikunderlag, fakturahantering, beställningar, systemstöd, kontakter med myndigheter där du, tillsammans med hela HR-teamet, stödjer ledningsgruppen och enskilda chefer att nå goda resultat för våra invånare.

KVALIFIKATIONER
• Högskoleutbildning från administratörsprogrammet, offentlig förvaltning eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet som administratör/chefsstöd i kommunal verksamhet
• God datorvana är nödvändigt
• Erfarenhet från kommunal sektor och/eller att arbeta i stora organisationer är meriterande
• Erfarenhet av personalhanteringssystem är meriterande

Vi söker dig som tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter, snabbt kan lära dig nya system och är duktig på att formulera dig i tal och skrift. Du behöver ha en god förmåga att strukturera och göra prioriteringar i det egna uppdraget. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar. Som person är du tålmodig och tycker om att arbeta med administrativa frågor. Du behöver också tycka om samarbete och vara intresserad av människor. Rollen kräver mycket eget ansvarstagande och du behöver vara noggrann och prestigelös i ditt arbete. I administrativt arbete är det viktigt att ha ordning och reda och vara lösningsfokuserad men också vara positiv och serviceinriktad i mötet med andra.

Att arbeta på vår HR-avdelning är roligt. Vi samarbetar nära och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Vi värnar om en prestigelös miljö med hög professionalism, öppet klimat och humor där det ges mycket utrymme för eget ansvar och egna initiativ.
Vi söker nu dig som vill berika vår grupp med din person och kompetens och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald och olika språkkunskaper som framgångsfaktorer för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Gilberth, Rektor
031-366 73 20
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef
031-366 75 45
Henrik Alriksson, Verksamhetsutvecklare IT/Teaml
031-366 79 51
Per-Gunnar Lundén, Enhetschef
031-366 73 58
Olena Ostrovska, Rektor

Cecilia Molander Jarlöv, Biträdande rektor
072-516 44 37
Gerd Elmander, Rektor
031-366 78 10
Ola Sundberg, Rektor
031-366 72 82
Torbjörn Broomé, Rektor
070-785 66 97
Yvonne Börjesson, Rektor
031-366 73 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Lundby Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 26 januari 2017

Besöksadress

Wieselgrensgatan 11
None

Postadress

Box 22006
Göteborg, 40072

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024