OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn och elever får lika rätt till god utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Varje enskilt barn och elev har rätt att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Verksamheten innehåller fyra processer: regelbunden tillsyn, kvalitetsgranskning, anmälningsärenden samt bedömning av tillstånd för fristående skolor. Vi finns på orterna Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå.
Vi söker en administratör till huvudkontorets administrativa stödfunktion. Den består en mindre arbetsgrupp administratörer som arbetar gentemot avdelningen för verksamhets-stöd, analys- och statistikavdelningen samt rätts- och tillståndsavdelningen där även kansliet för överklagandenämnden ingår.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår i huvudsak:
• Att ansvara för administrativa uppgifter såsom registrering av ärenden, diarieföring, upprättande av yttranden, bevakning av tidsfrister, expediering och arkivering.
• Löpande muntliga och skriftliga kontakter med medarbetare och de regionala avdelningarna, domstolar, externa intressenter och andra myndigheter.
• Förberedelse och organisering av möten och utbildningar samt skriva protokoll.
• Stöd för medarbetare och chefer bl.a. när det gäller personaladministration, webbaserad egenrapportering, tidrapportering och digitala bibliotek.
• Fakturahantering genom Visma proceedo samt olika slag av beställningar.
Kvalifikationer
Du har
• gymnasieexamen eller motsvarande
• flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning eller domstol, diarieföring och ärendehantering samt fakturahantering
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• datorvana och kan hantera Officepaketet väl
• erfarenhet av administrativa system, gärna Palasso, Visma proceedo och/eller W3D3.
Det är meriterande med
• erfarenhet av arbetsuppgifter som innebär stöd till myndighetsutövning
• erfarenhet av löne- eller personaladministration inom en statlig myndighet.
Personliga egenskaper
Du
• tycker om att arbeta i en verksamhet med högt tempo och varierade arbetsuppgifter
• har utpräglad servicekänsla, är flexibel och har ett positivt bemötande
• har förmåga att samarbeta och att arbeta självständigt
• tar ansvar för arbetsuppgifter, hjälper andra och löser nya situationer och frågor som kan uppstå i arbetet
• är engagerad, tar egna initiativ
• har ett gott ordningssinne
• är noggrann
• kan agera stabilt även i stressiga situationer.
Personliga egenskaper kommer att tillmätas stor vikt.
Tjänsten
Tjänsten är en visstidsanställning t o m 30 juni 2018. Tillträde snarast. Urvalet kommer att ske löpande.
Ansökan
Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 19 feb 2017. Ansökan har dnr 21-2017:1208
Frågor
Kontaktpersoner
Camilla Hangård, avdelningschef för verksamhetsstöd, tfn 08-586 085 89
Fackliga företrädare
Anna Kjellberg (Saco-S) tfn 08-586 080 89
Martin Börresen (OFR/S) tfn 08-586 083 34