Administratör 60 % i Malmö

Administratör 60 % i Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker efter en kommunikativ och system van administratör med grundläggande kunskap inom ekonomi till vår kund i Malmö. Som administratör kommer du att arbeta i en bred roll med mycket fokus på ekonomi i form av fakturor, valutor och bokföring. Känns detta som din typ av roll? Sök då tjänsten redan idag! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete.

Ansvarsområden
I rollen som administratör hos vår kund kommer du att arbeta i en bred roll.


Exempel på arbetsuppgifter är: 
Skapa fakturor i Visma, E-fakturering och E-post fakturor.
Kontering av fakturor i Visma
Skapa rapporter i Visma
Administrera och uppdatera valutor 
Administrera nya artiklar, inventera och koddelar.
Föra in UC underlag vid skapandet av nya kunder 
Lägga in kontrollschema/månadsrapport, besiktningsprotokoll, periodiskt underhåll.
Uppdatera provisioner 1 gång i månaden.
Lägga in ny information, nya individnummer på artiklar som vi hyr ut, endast på syds del.
Uppföljning av kundfakturor, förfallna kundfakturor, Industribasen.
Bokföra, kontera, följa upp vid eventuella fel, ombokning av felaktiga konteringar
Inköp av kaffe, fruktkorgar och matvaror m.m
Andra administrativa arbetsuppgifter


Arbetstider
60 % tjänst fördelat på 3-5 dagar i veckan. Konsultuppdrag via Randstad i 6 månader med god chans till förlängning eller övergång till kunden. 

Kvalifikationer
För att passa i rollen behöver du vara administrativ och van vid att arbeta med enklare ekonomiska uppgifter i systemet Visma. 


Du behöver: 
Administrativ erfarenhet inom enklare ekonomi 
Erfarenhet av att arbeta med fakturering
Systemvana i programmet Visma
B-Körkort

Som person ser vi att du är kommunikativ, noggrann och flexibel. Du är van vid att ta egna initiativ och lösa ad hoc problem. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-05-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: danielle giander, konsultchef, danielle.giander@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024