OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Möjligheternas Hus AB är ett kommunalt bolag i Emmaboda kommunkoncern som erbjuder tjänster inom återvinnings- och arbetsmarknadsområdena. Bolaget har fyra affärsområden, återvinningscentral, second hand, och arbetsmarknadscentrum och Vissefjärda pall, som ger daglig sysselsättning åt omsorgstagare genom LSS.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som administratör är du ansvarig för övergripande administration och utveckling av våra administrativa rutiner, system och processer. Du har löpande kontakt med våra kunder, kommunens controller som hjälper oss med ekonomin samt med dina kollegor i de olika verksamhetsområdena. Du har VD:n som närmsta chef och ni båda arbetar i samma byggnad som vi bedriver större delen av vår verksamhet i.
Dina arbetsuppgifter är bland annat att:
- Administrera orderbekräftelser och kontera fakturor
- Administrera scheman
- Ansvara för insamling av diverse statistik
- Ansvara för arkivering och intern posthantering
- Kassarapportering
- Hjälpa till med presentationsmaterial
- Bistå miljöchefen med administrativa uppgifter i miljöledningssystemet (ISO 14001).
- Övrig administration gällande arbetsmarknadscentrum
- Utveckla och effektivisera administrativa processer
Din profil:
För att trivas hos oss behöver du vara intresserad av andra människor och gärna ha ett intresse för miljön. Det är viktigt att du trivs med att samarbeta och är duktig på att skapa goda relationer. Du tycker det är kul med administration och arbetar noggrant och strukturerat. Vidare är du tydlig i din kommunikation och har förmåga att hantera oväntade situationer. Du är även utvecklingsinriktad och bra på att lyssna in och fånga upp kunders behov.
- Vi ser att du har några års erfarenhet av ekonomiskt, administrativt arbete där du har arbetat i ett affärs/ekonomisystem, gärna Agresso.
- Du är vad att arbeta i Microsoft Office (Word, Excel och Powerpoint).
- Du är gymnasieekonom eller har annan utbildning som vi anser motsvarande.
Ansökan:
Din ansökan med CV och personligt brev gör du via www.unikresurs.se. Sista ansökningsdag är den 5 mars. Kom ihåg att motivera så utförligt som möjligt varför du är intresserad och varför just du är lämplig för just denna tjänst på Möjligheternas hus. Beskriv även vilken typ av administrativa uppgifter du har arbetat med.
Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare på Unik Resurs, Ulrika Palm, 072-7120405. Facklig kontaktperson Vision: Gunnar Cornelsen, 0471-24 90 58
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84