OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Funktion Akut Solna
Sjukvård
Funktionsområde Akut i Solna är en av landets största med en stor bredd och med fokus på högspecialiserad vård inom medicin, kirurgi, ortopedi, infektion, neurologi, öron- näsa- hals samt onkologi.
Vi har omkring 80 000 akuta besök per år och förutom akutmottagningen har vi två akutvårdsavdelningar, en intermediärvårdsavdelning och en tidsbeställd mottagning.
Vi har inom funktionsområdet cirka 100 anställda läkare: specialister, ST-läkare, underläkare samt AT-läkare.
Vi bedriver forskning, utbildning och arbetar kontinuerligt med förbättringsarbete/processarbete.
Arbetsuppgifter:
Tjänsten innefattar ansvar för administration för funktionsområdets läkare samt administrativt stöd till läkarchefer.
Du kommer att ha ett nära samarbete med läkarchefer och HR.
Kvalifikationer:
Utbildning lämplig för nämnda arbetsuppgifter.
God kännedom om rutiner, regler och lagar gällande personalrapportering och arbetsrätt.
Tidigare arbete i administrativa stödsystem för löner och bemanning är meriterande, och erfarenhet av lönesystemet Heroma.
God kommunikationsförmåga i tal och skrift.
Goda kunskaper i det svenska språket.
Personliga egenskaper:
Du har ett positivt förhållningssätt, är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.
Du är van vid att arbeta självständigt och har förmåga till stor flexibilitet.
Du har ett strukturerat arbetssätt och kan organisera och prioritera ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.
Din ansökan bör innehålla <b>CV och personligt brev.</b> Söker du en tjänst med skyddad yrkestitel ska din ansökan dessutom innehålla <b>legitimationsbevis</b> och i förekommande fall bevis om <b>specialistkompetens.</b>
<i>Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.</i>