Administratör

Arbetsbeskrivning

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.400 invånare.

Fagersta kommun söker till kommunkansliet

Administratör

Ref.nr: 59/2017

Tjänsten: Tillsvidareanställning på heltid
Sista ansökningsdag: 2017-04-17. Obs! Urval kan komma att göras löpande

Tillträdesdag: Efter överenskommelse.


Kommunkansliet söker nu en administratör som med engagemang och kompetens vill stödja kommunstyrelsens förvaltningar. Kansliet ansvarar bland annat för ärendehanteringen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Här finns kommunstyrelsens diarium, arkiv samt informations-, jämställdhets- och beredskapsfrågor.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör har du ett varierande arbete. Uppgifterna innefattar bland annat diarieföring, arkivering och posthantering samt viss fakturahantering och rapportering av de förtroendevaldas arvoden. Dessutom inför vi inom kort ett elektroniskt ärendehanteringssystem där du kommer att delta i utvecklingsarbetet. Som administratör har du mycket kontakt med allmänhet, kommunens förtroendevalda samt andra myndigheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kunskaper om hur en kommun fungerar. Har du dessutom relevant utbildning är det meriterande. Du trivs med att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Vidare är du serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga, du är dessutom initiativrik, självgående och lättlärd. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta kommunsekreterare Marie Fjellman, 0223-441 06 eller tillförordnad kommunchef Karolina Berglund, 0223?441 26.

Fackliga företrädare
Vision: Britt-Marie Nohrstedt, 0223-442

Välkommen med din ansökan med meritförteckning.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Yvonne Flodström
0223-444 15
Enhetschef Åsa Gustavsson
0223-442 12
FSA Josefin Wendel
0223-445 18
LSR Kristina Tinkler
0223-445 29
Rektor Lena Jansson
0223-444 41
Rektor Leif Lejdelin
0223-443 91
Medicinskt ansvarig sjuksköterska Eva Blomberg
0223-442 78
Biträdande socialchef Martina Nordin
0223-442 62
Integrationshandläggare Mona Söder
0223-442 16
Enhetschef Tram Stenqvist
0223-445 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fagersta kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 mars 2017

Besöksadress

Fagerstahallen
None

Postadress

Alfaskolan
Fagersta, 73745

Liknande jobb


Teknisk adminstratör

Teknisk adminstratör

4 november 2024

Receptionist till PwC Malmö

Receptionist till PwC Malmö

30 oktober 2024

Tentamensvärdar, timavlönad

Tentamensvärdar, timavlönad

4 november 2024