Administratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö där vi arbetar för en bred rekrytering av medarbetare och studenter. Du blir en viktig del i den kritiskt reflekterande och inkluderande miljön. Tillsammans skapar vi dynamiska mötesplatser för självständiga konstnärer, forskare och pedagoger i dialog med det omgivande samhället.

Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, film, media, opera och scenkonst. Vi vill med vår unika sammansättning av utbildningar och konstnärlig forskning ge nya möjligheter för framtidens kunskaps- och samhällsutveckling. I SKH ingår DOCH Dans och Cirkushögskolan, Operahögskolan (OHS) och Stockholms dramatiska högskola (StDH). I och med den framväxande miljön för konstnärlig forskning har vi unika möjligheter att fördjupa utbildningarna och skapa tvärkonstnärliga samarbetsprojekt




Välkommen att söka anställning som administratör till vår ekonomiavdelning och till vår fastighets- och serviceavdelning, FAS
På den gemensamma förvaltningen får du vara med om att bygga upp och utveckla verksamheten som stödjer såväl högskolans kärnverksamhet dvs.

utbildning och forskning samt ledning och övrig stödverksamhet.

Ekonomiavdelningen ansvarar huvudsakligen för ekonomistyrning, medelsfördelning, redovisning och uppföljning, rapportering och bokslut. Häri ingår även stöd till ledning och budgetansvariga samt rapportering till interna och externa beställare. Avdelningen ansvar för högskolans ekonomiska verksamhet kvalitetssäkras så att verksamheten känner till och följer regelverk som styr användandet av högskolans resurser och redovisningen av dessa. Arbetet sker både centralt och lokalt på de ingående högskolorna, samtliga belägna på Östermalm i Stockholm. På avdelningen arbetar idag 9 personer

Fastighets- och serviceavdelningen ansvarar för drift och stöd gällande fastigheter, allmän service och ett flertal andra servicefunktioner inom SKH. Avdelningen består av 14 personer och arbetar med både högskolegemensamma uppgifter, främst utförda på Linnégatan och lokalt på respektive skola. Som administratör deltar du i avdelningens arbete på Linnégatan och ansvarar bland annat för arbetet med stöd och backup till registrator, ekonomiskt stöd till FAS-chefen och som utförare och backup för de myndighetsgemensamma serviceåtaganden som finns vid Linnégatan, som receptions- och telefoniservice.

För de FAS-relaterade arbetsuppgifterna arbetar du under ledning av FAS-chefen och i samverkan med FAS-avdelningens personal.

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att få arbeta brett med både ekonomiska och administrativa uppgifter. Ditt arbete sker i samverkan med övriga kollegor och du kommer att ha ett nära samarbete med andra avdelningar och verksamheter, i första hand FAS.

 Arbetsuppgifterna kommer att bestå bl. a av:

- Kundreskontra och leverantörsreskontra
- Administration av in- och utbetalningar
- Avstämningar
- Avtalshantering för leverantörer
- Allmän bokföring
- Kontroll och vidarebefordran av inkommande e-post till SKH
- Backup för registrator
- Ersättare vid behov för reception och servicegrupp

 
Önskvärda kvalifikationer
Vi söker dig som har

- Gymnasieutbildning
- Arbetslivserfarenhet från  liknande arbetsuppgifter
- God samarbetsförmåga
- God muntlig och skriftlig förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska

Meriterande:
Erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso, dokumenthanteringssystem W3D3, telefonisystem Vision 80/20, biljettbokningssystemet Lega Online samt Outlook.

Du är serviceinriktad och har lätt att ta egna initiativ, har stor drivkraft och är noggrann, målinriktad och ansvarstagande. Du är en positiv och engagerade medarbetare som skapar nya möjligheter tillsammans med dina kollegor. Du har erfarenhet av arbete inom en högskola och kan navigera inom de speciella ramar som gäller högre utbildning.

På en liten högskoleförvaltning är det dessutom viktigt att vi gemensamt tar ansvar för helheten.

Om anställningen
Anställningen omfattar heltid och gäller tillsvidare och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Anställningen är placerad vid vår ekonomiavdelning. Du rapporterar till ekonomichefen.

Stockholms konstnärliga högskola har höga ambitioner när det gäller att ta tillvara olikheter och mångsidig kompetens. Vi välkomnar särskilt sökande som kompletterar vår organisation avseende jämställdhet och etnisk mångfald.

Om ansökan
Du registrerar din ansökan och laddar upp dokumenten i vårt rekryteringssystem. Ansökan ska innehålla Meritförteckning (CV) samt kopior av betyg och intyg som du vill åberopa.

Ansökan kan också skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer 2017/241/2.2.1

Välkommen in med din ansökan senast 2017-04-26

För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Stafbom, chef utbildningsadministrativa avd
08 - 494 00 289
Olof Halldin, bibliotekschef
08-494 00 531
Personalhandläggare Martin Arleskär
0849400808 0769400808
Forskningsledare Rolf Hughes
08 - 494 00 311
Jan-Erik Sahlberg, avdelningschef
08 - 494 00 296
Martin Arleskär, personalhandläggare
08 - 494 00 808
Maria Hedman Hvitfeldt
08 494 00 607
Beata Alving, prefekt
08 - 494 00 821
Maria Hedman Hvitfeldt prefekt
08 494 00 607
Beata Alving, prefekt
08-494 00 821

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms konstnärliga högskola
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • 100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 april 2017

Besöksadress

Box 24045
None

Postadress

Box 24045
Stockholm, 10450

Liknande jobb


21 november 2024