OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.
Upphandlingsförvaltningen arbetar med frågor som hör till upphandlingsnämnden och inom verksamhetsområdet inköp/upphandling. Förvaltningen är även ansvariga för kommunens distributionslösning, fordonshanteringen, samtliga leverantörsfakturor och införandet av elektronisk handel m.m.
Vi söker nu en medarbetare som ska arbeta med fordonsadministration samt ekonomiadministration till logistikenheten på upphandlingsförvaltningen
Du kommer vara ansvarig för administration av kommunens fordon samt ekonomisk avstämning i kommunens ekonomisystem. Du kommer även arbeta med support och uppföljning/statistik.
Ekonomisk utbildning på eftergymnasial nivå. Goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi och logistik sedan tidigare är detta meriterande. Du bör ha god datorvana då mycket av arbetet sker i våra IT-system Komma och Traka. Du ska ha körkort. Vi söker dig som gillar att ha kontakt med människor och att hålla många bollar i luften. Du är bra på att arbeta självständigt och är noggrann även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne. Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift.