Administratör

Arbetsbeskrivning

vid Institutet för Turkietstudier, SUITS. Sista ansökningsdag: 2017-06-18.

Institutet för Turkietstudier (SUITS), beläget i natursköna Kräftriket invid Brunnsviken, är ett forskningsinstitut placerat inom Institutionen för Asien-, Mellanöstern- och Turkietstudier. Vid institutionen bedrivs forskning och undervisning inom japanska, kinesiska, koreanska, arabiska samt Mellanösternstudier och Turkietstudier. SUITS skall i första hand tillhandahålla expertis och forskning kring Turkiet. Institutet erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du får tillfälle att möta allt från internationella forskare till diplomater och journalister.

Läs mer om oss och vår verksamhet på www.su.se/asia och www.suits.su.se.

Arbetsuppgifter
Vid institutionen där SUITS är belägen finns en central administration med ansvar för ekonomi- och personaladministration. Som administratör vid SUITS har du ett tätt samarbete med institutionens administratörer, med eget ansvar inom sex huvudsakliga områden:


• Koordinera och administrera vissa event och projekt. Detta kan innebära helhetsansvar för förberedande av workshops och möten samt genomförandeansvar för t.ex. lokalbokning, catering samt förberedande av möteslokaler.
• Assistera föreståndaren med mötesbokning och schemahantering, resebokning osv.
• Kontorsadministration. Ansvar för inköp och kontorsmateriel, arkivering (i samarbete med institutionens administration) och dokumentationssystem, lokalbokning för möten.
• Ekonomiadministration. Enklare fakturahantering, budgetplanering för t.ex. event, och administration kring utläggsersättning.
• Viss personaladministration. Huvudansvaret för personaladministrationen ligger på institutionen men SUITS administratör ansvarar för viss administration kring gästforskare och besökare.
• Vissa kommunikationsuppdrag. Delvis beroende på den sökandes kvalifikationer och intresse kan det även ingå kommunikationsuppdrag, som att göra utskick,  uppdateringar av hemsidan och kommunikation med externa aktörer.

Kvalifikationer
Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska krävs. Eftergymnasial utbildning förutsätts. Du bör ha arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter, kanske som VD-sekreterare i mindre företag, men erfarenhet av arbete vid universitet eller högskola är också en merit.

Vi söker dig som är välorganiserad och har god förmåga att planera, prioritera, genomföra och följa upp arbetsuppgifter självständigt. Arbetsbelastningen kan periodvis vara hög så du bör ha god stresstålighet.

SUITS är en varm och välkomnande arbetsmiljö. Vi söker därför också en administratör med god samarbetsförmåga och som är serviceinriktad, lyhörd, och flexibel.

Observera att intervjuer kommer att ske under vecka 25, tillträde 1 augusti.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av föreståndare Paul Levin, tfn 08-16 43 57, paul.t.levin@suits.su.se.

Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.

Välkommen med din ansökan!


Stockholms universitet – hos oss ger utbildning och forskning resultat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Universitet STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 juni 2017

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024