Administratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Göteborgs norra skärgård. Här möter man Bohuslän när det är som allra bäst! Naturen finns här, lika vild och storlagen i vinterstorm som mild och leende i sommarsol.

Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdskommun strategiskt belägen i Göteborgs närhet. Kommunen ligger mellan Vinga och Marstrand och består av 10 öar med ca 12 000 invånare. Vår styrka ligger i den lilla kommunens fördelar med närhet och goda förutsättningar för samarbete.




ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen i Öckerö kommun söker dig som vill vara en del av socialförvaltningens administrativa stab.

Du kommer ingå i en arbetsgrupp med 3 andra administratörer. Den administrativa gruppen är en stödfunktion med uppgifter som spänner över hela socialförvaltningen. Socialförvaltningen styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer inom det sociala området exempelvis frågor så som offentlighet och sekretess, rättsäkerhet och likabehandling. Gruppen ansvarar för bland annat avgiftshantering, uppföljning, statistik, personaladministration, stöd i verksamhetssystem samt arkiv.

Administratörsgruppen arbetar konsultativt och stödjande mot förvaltningens chefer och medarbetare. Gruppen arbetar tillsammans för att utveckla ett modernt administrativt stöd som kännetecknas av en effektiv administration med modern teknik. Enheten ska präglas av ett kommunikativt arbetssätt såväl i verksamheten som externt.


KVALIFIKATIONER
Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och har en förmåga att bemöta människor på ett bra sätt. Du har dokumenterad god servicekänsla och god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du är noggrann samt bra på att arbeta systematiskt och strukturerat då arbetet innebär att du sysslar med flera uppgifter samtidigt. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Mycket god datorvana är ett krav.

Erfarenhet av våra administrativa system som ekonomisystemet Aditro, Personec, TimeCare, Procapita är meriterande.

Du bör ha goda kunskaper om socialt arbete då kunskap inom lagstiftning är en viktig komponent i arbetet som administratör. Du ska ha utbildning inom administration och/eller ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska även ha tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter inom offentlig förvaltning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Myhrman
031-96 54 83
Nås via kommunens växel
031-97 62 00
Eva Klintberg
031-978831
Inger Albertsson
031-97 62 26
Marita Olsson Leitet
031-97 88 65
Facklig företrädare
nås via kommunens växel 031-97 62 00
Eva Schäder
031-976355
Catarina Nordqvist
031- 976391
Hootan Torkalinaghipoor
031-97 88 28
Joakim Pettersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse eller så snart som möjligt.
  • Publicerat: 25 november 2013

Besöksadress

Sockenvägen 13, Öckerö 47580 Öckerö
None

Postadress

Box 1035
Öckerö, 47580

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024