OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kammarrätten i Stockholm är en allmän förvaltningsdomstol och har ca 230 anställda. Domstolen är sedan den 31 mars 2006 även Migrationsöverdomstol. Kammarrätten har cirka 600 måltyper varav skattemål, socialförsäkringsmål och migrationsmål är de vanligast förekommande. Kammarrätten är centralt och vackert belägen på Riddarholmen i Stockholm. Med anledning av att domstolens verksamhet utvidgats under 2006 rekryteras nu ytterligare personal till den administrativa enheten. Enheten, som leds av en kanslichef och har ca 35 anställda, ansvarar för ekonomi- och personaladministration, aktuariekontor, arkiv, bibliotek, information, IT, lokaler, säkerhet och vaktmästeri. Arbetsuppgifter Ansvar för det administrativa diariet, utskrift av administrativa protokoll och uppföljning av personalresurser/tidredovisning. Biträda chefsadministratören med hantering av löpande ekonomi- och personalärenden, t ex fakturahantering, redovisning och löneadministration. Önskvärda kvalifikationer Du som söker skall ha genomgått treårigt gymnasium från teoretisk linje eller ha annan motsvarande utbildning samt ha några års erfarenhet av ekonomi- och/eller personalfrågor. Arbetet kräver gott omdöme, stor noggrannhet samt ansvars- och servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom arbetsförmåga och social kompetens. Du har god PC-vana och behärskar Officepaketet. Erfarenhet av Agresso och Palasso är meriterande. Kammarrätten eftersträvar mångfald bland personalen när det gäller kön och kulturell bakgrund. Eftersom de flesta anställda hos kammarrätten är kvinnor ser vi gärna manliga sökande. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.