OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
På omsorgsförvaltningen är vi fler än 1000 anställda som arbetar med att ge stöd, hjälp och service till våra medmänniskor. I vårt arbete krävs inte bara yrkeskompetens utan också empati och stort personligt engagemang. I gengäld är vår strävan att ge möjlighet till personlig utveckling både inom och utom arbetet. Vårt arbete är ett framtidsarbete. Det kan också bli Ditt framtidsarbete.
Vi söker administratör/administrativ assistent till omsorgsförvaltningen. Administratörens/Administrativa assistentens uppgift är att självständigt hantera områdets/delområdets administration och tillsammans med berörda områdeschefer stödja självplanerande arbetslag. I rollen som administratör/administrativ assistent ingår även att utbilda och handleda arbetslagens personal i deras administrativa arbete.
SEKTION ÄLDREOMSORG - OMRÅDE RYDAHOLM/BOR
Området omfattar hemtjänst och särskilt boende inom området, samt 1-2 dagars tjänstgöring per vecka mot område hemtjänst i centralorten.
Tjänsten innebär ett stort antal varierande arbetsuppgifter inom området personaladministration, samt innefattar uppföljning av delområdets budget i samråd med berörda områdeschefer m.m.
Tillsättning sker under förutsättning av erforderliga beslut, med tillträde mars-april 2014.
Upplysningar lämnas av:
Sektionschef Sofie Starby, tfn 0370-37 79 22 samt förvaltningssekreterare Carina Häljestig Snöman, tfn 0370-37 74 44.
Vi söker dig som har administrativ utbildning, med personaladministrativ och ekonomisk inriktning på högskolenivå, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör kunna arbeta självständigt, strukturerat och flexibelt. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.