Arbetsbeskrivning
Söker vi en Projektadministratör / Administratör
I rollen som projektadministratör avlastar du projektledaren med administrativa sysslor och bidrar därmed till resurseffektivt genomförande av projektet. Rollen innebär stort eget ansvar att självständigt planera och utföra sitt arbete inom de arbetsområden som delegerats av projektledaren. Arbetsuppgifterna kan variera beroende av projektets karaktär och behov med tonvikt inom projektspecifik administration i Svk:s system och verktyg genom projektets livscykel.
Några exempel på arbetsuppgifter:
Diarieföra projektets dokumentation
Administration i stödsystem för dokumentation, ekonomi och projektrapportering
Administrera interna och externa möten för projektet inklusive ta anteckningar och skriva protokoll.
Bistå projektledaren med att upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning för projektet.
Krav
Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som projekt-/ programadministratör eller annan motsvarande roll i komplexa program/projekt med många parallella projekt och med många interna och externa intressenter.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word och Powerpoint
Mervärdeskrav
Minst 3 års erfarenhet av arbete från energibranschen eller från anläggnings- och infrastrukturprojekt
Minst 3 års erfarenhet av arbete som projektadministratör eller motsvarande roll i stora
Placeringsort: Stockholm