OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonomi- & löneadministratör på heltid som ska ansvara och administrera företagets löner samt även arbeta med företagets ekonomiadministration. I ett nära samarbete med övrig personal på vårt kontor kommer du vara en viktig del i vårt team där du kommer ha stor möjlighet till inflytande och ges utrymme att både bidra och växa inom ditt område
Markservice AB är ett familjeägt entreprenadföretag som till största delen arbetar inom Örebro län. Totalt sett är vi cirka 20 anställda fördelat på 15 yrkesarbetande och 5 tjänstemän och har en omsättning runt 40 miljoner per år.
Vi skall nu genomgå en generationsövergång med avseende på denna tjänst. Det finns möjlighet till att arbeta sida vid sida av nuvarande lön- och ekonomiansvarig viss tid innan denne tar pension.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hela löneadministrationen för cirka 20 anställda varje månad. Detta kommer att innefatta lönekörningar, sammanställning och uttag av rapporter, skriva intyg, avstämningar, rättelser, samt tolkning av kollektivavtal. Vid behov kommer du ha kontakt med olika myndigheter som tillexempel försäkringskassan.
Du ansvarar för och handhar företagets löpande bokföring med kontering, fakturering, kund- och leverantörsreskontra, bistå att upprätta bokslut och årsredovisningar och så vidare.
Vidare kommer du att ha enklare kontorsarbeten så som posthantering, inköp kontorsmaterial med mera.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration, och då hanterat samtliga delar i löneprocessen. Du har god kunskap om semesterlagen, sjukskrivningsregler samt har vanan att hantera föräldraledighet och deltidsarbete. Du har vana att arbeta utifrån lagar, avtal, regelverk och har goda kunskaper om skatte- och redovisningsregler.
Tjänsten kräver att du behärskar svenska bra och att du uttrycker dig väl i tal och skrift.
Som person är du noggrann samt arbetar effektivt och strukturerat. Du kan ta egna initiativ och har vana att arbeta såväl självständigt som i grupp. I tjänsten ingår det en del telefonkontakt med anställda och kunder vilket innebär att du bör vara utåtriktad och måste trivas med att ge service. Du har en mycket god organisatorisk förmåga och gillar struktur och ordning, men du har också förmåga att vara flexibel och kunna prioritera om din arbetsdag om så behövs.
Vi ser gärna att du har en högskole- eller universitetsutbildning inom företagsekonomi eller motsvarade examen samt några års arbetslivserfarenhet av liknande arbete.
Tjänsten är på 100%, tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Hallsberg.
ÖVRIGT
Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i företaget och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt.