Administratör, Arbets- och beteendemedicinskt centrum Umeå

Administratör, Arbets- och beteendemedicinskt centrum Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Vi söker en administratör till Arbets- och beteendemedicinskt centrum (AB-centrum) med delad tjänstgöring mellan Stressrehab och Arbets- och miljömedicin.
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.
Arbets- och beteendemedicinskt centrum (AB-centrum) är en universitetssjukvårdsenhet vars övergripande uppdrag är att förebygga, utreda, bedöma, och åtgärda arbets-, miljö- och livsstilsrelaterad ohälsa. AB-centrum är en av Region Västerbottens största FOU-verksamheter vars forskning och undervisning bedrivs i nära samarbete med Avdelningen för hållbar hälsa, Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin, Umeå universitet.
AB-centrum är organiserat i tre avdelningar: Arbets- och miljömedicin (AMM), Beteendemedicin (BM), och Stressrehabilitering (SR).
Alla avdelningar är certifierade hälsofrämjande arbetsplatser.

Stressrehabs uppdrag är att bedöma, behandla och rehabilitera patienter med utmattningssyndrom. Målsättningen är att förbättra patientens hälsa, funktion och arbetsförmåga.
Vid AMM genomförs utredningar och bedömningar av sambandet mellan arbete och ohälsa, men även mellan faktorer i omgivningsmiljö och risker för enskilda eller grupper.


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss bidrar du med kunskap och engagemang som får människor att känna sig trygga.
Arbetsuppgifterna innefattar receptionsarbete, patientadministration, mötesdokumentation samt service till teamet på Stressrehab och AMM. Det innebär att du arbetar på plats i Umeå. Verksamheterna bedriver utåtriktat arbete varför administrativa uppgifter i samband med utbildningsinsatser och konferenser kan ingå i arbetsuppgifterna.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinskt sekreterare/vårdadministratör eller har en vårdutbildning.
Erfarenhet av NCS Cross och Office365 är ett krav.

Du är en person som är serviceinriktad, strukturerad, engagerad och tar ansvar för ditt arbete som utförs med god kvalitet och noggrannhet. Du har en god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vidare kan du också hantera parallella arbetsuppgifter, är lösningsfokuserad och kan anpassa dig till förändringar i arbetssätt och verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och intervjuer görs löpande under ansökningstiden.


ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare, vikariat, till Neurologimottagning i Malmö

Medicinsk sekreterare, vikariat, till Neurologimottagning i Malmö

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

Medicinsk sekreterare till Öron- näs- och halsadministration i Lund

Medicinsk sekreterare till Öron- näs- och halsadministration i Lund

19 december 2024