OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen söker en administratör/upphandlinsassistent till sektion upphandling i Östersund.Sektionen Upphandling är en del av Ekonomiavdelningen.Verksamheten bedrivs på tre orter Stockholm, Umeå och Östersund.Upphandlingen har till uppgift att upphandla ramavtal och enskilda avtal till Arbetsförmedlingens verksamhet, främst inom tjänster och varor.Upphandlingen söker nu efter en administratör/Upphandlingsassistent som ska stödja sektionen i det löpande arbetet.Placeringsort: Östersund Arbetsuppgifter Huvuduppdraget är att ansvara för det administrativa arbetet, och vara sektionschefen behjälplig med olika administrativa uppgifter. Du blir lite av ' spindels i nätet' med varierande arbetsuppgifter.Arbetsuppgifter: .Sköta diariet och posthantering, inkomna ärenden, arkivering mm. .Vara behjälplig vid budgetering och andra ekonomiska göromål, såsom fakturering mm. .Vara sekreterare åt sektionschef vid olika möten..Viss personaladministration, ex bevaka och administrera sjukanmälan, ledigheter, mm .Inventeringar av IT - utrustning, göra resebokningar och sköta varuinköp..Boka och administrera konferenser och möten .Ta emot inkommande telefonsamtal/e-post till enheten .Vara behjälplig till upphandlarna men bl.a. vid upphandlingsprocessen så som inlämning, öppnande, avtalshantering och säkerställande av olika uppdrag .Stödja upphandlarna vid förstudier, efterforsknings- och kartläggningsarbete och göra diverse sammanställningar .På egen hand sköta enklare upphandlingsärenden, offerthantering och[ avrop från befintliga avtal.[ Kvalifikationer Du har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot ekonomi.Goda kunskaper i ekonomiadministrativt arbete.Erfarenhet av inköpsarbete är meriterande.Du har även kunskaper i arkiv- och diarieföringssfrågor och god datorvana och kompetens inom MS Office-paketet.Du har mycket god förmåga att formulera dig i tal och skrift, och är serviceinriktad.Du är strukturerad och har lätt för att skapa ordning och reda.Dessutom har du god förmåga att arbeta självständigt och samtidigt ha en god samarbetsförmåga.Goda kunskaper om det arbetsmarknadspolitiska uppdraget och regelverket rörande Arbetsförmedlingens uppdrag, verksamhet och mål.Erfarenhet av administrativt arbete på statlig myndighet är meriterande och av arbete i AF dia.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varaktighet Tillsvidareanställning, som inleds med sex månaders provanställning.[Tillträde snarast. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb).Du ansöker genom att klicka på knappen 'ansök'.Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.Betyg/intyg lämnas vid en eventuell intervju.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740