OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Institutionen består av två avdelningar: Avdelningen för antikens kultur och samhällsliv och Avdelningen för arkeologi (som består av enheterna Allmän arkeologi inklusive numismatik, Arkeologiska forskningslaboratoriet och Osteoarkeologiska forskningslaboratoriet).Totalt har institutionen ca.50 anställda.Då vår nuvarande befattningshavare går i pension, söker vi nu hennes efterträdare.Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av tre huvudområden: budget/ekomomi, personalärenden och studieadministration.Budget- och ekonomiärenden: detta innefattar budgetering (Internbudget; Mercur), budgetuppföljning, administration av rambudget och andra fakultetsanslag (betalning av fakturor, interndebiteringar, faktureringar, bokningar/ombokningar), administration av projekt: externa bidrag samt internprojekt och bokslut.Du kommer även att hantera frågor kring inventarier; inköp, avskrivningar samt arbetsarkivering.Du kommer även att arbeta med vissa ekonomiska utredningar (t ex kostnadsanalyser). Inom personalområdet kommer uppgifterna att bestå av handläggande av anställningsbeslut, timarvoderingar för tillfälligt anställda (lärare, gästföreläsare, skrivvakter samt opponenter), handläggning av ledigheter, arbetsgivarintyg, reseräkningar. Du kommer i Ditt arbete att arbeta i nära kontakt med Personalbyrån, Ekonomiavdelningen samt fakultetskansliet.Därutöver kommer Du att vara ansvarig för avdelningens diarium samt bistå med studieadministration (kompendieförsäljning, registrering av studieresultat mm).Du kommer vidare att vara nyckel- och telefonansvarig för avdelningen.Önskvärda kvalifikationer Vi tror att Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå samt erfarenhet av liknande administrativa uppgifter, helst inom den offentliga sektorn.Kunskaper i engelska är nödvändiga, kunskaper i andra språk är en fördel.Anställningen är på heltid.Universitetet tillämpar provanställning.