Administratör/-assistent till Svenska Kraftnät

Administratör/-assistent till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Division Nät på Svenska kraftnät expanderar sin verksamhet, de bygger fler stationer och ledningar än någonsin förut och för att klara av denna utmaning är de i behov av mer personal.

Vi söker därför ett administrativt stöd för att kunna avlasta cheferna på Nät, en person som kan vara deras högra hand och underlätta deras vardag. Här finns många möjligheter att få en ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social och noggrann!

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget omfattar att vara administratör/-assistent åt ett antal enhetschefer. Rollen kommer att delas mellan flera olika enheter och avdelningar.

Avdelningsadministratören behöver självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med avdelning- och enhetschefer arbeta för att avlasta cheferna i sitt dagliga arbete genom att planera och utföra administrativa uppgifter.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät).

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att avlasta enhetschefer i administrativa göromål, såsom:

- Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet
- Fakturahantering
- Mötes- och konferensbokningar
- Protokollskrivning
- Planering av möten och workshops
- Samordning mellan enheter och avdelningar
- Utöver detta kan administratören i samråd med chef få större uppgifter att driva självständigt. Här finns en utvecklingsmöjlighet i rollen.


Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdraget beräknas starta 01-nov-2021 och pågå till 31-okt-2023. Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 80-100 % under hela uppdragstiden. Placering Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg. På grund av pågående pandemi sker tills vidare arbetet inte ifrån kontoret i Sundbyberg, utan från konsultens egen distansarbetsplats.

Din profil
Krav

- Eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges i ovan nämnda arbetsbeskrivning
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word , Powerpoint och Outlook
- Minst 1 års erfarenhet av att arbeta i UBW/Agresso
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet
- God svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta med administration i offentlig verksamhet, t.ex. statlig eller kommunal
- Erfarenhet av att arbeta med administrativt stöd åt chefer.


För denna roll läggs stor vikt på följande personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga
- Hög initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp


Om företaget
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!

Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Sista ansökningsdag är 23 aug, men notera att vi behandlar ansökningarna löpande och tillsättning kan därför komma att ske innan annonsperiodens slut. Vid frågor skicka ett mail till info@snillebemanning.se . Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Snille Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2021
  • Ansök senast: 23 augusti 2021

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024