Administratör / Avgiftshandläggare Skara kommun

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen har ett viktigt uppdrag, att erbjuda omsorg, stöd och service till kommunens invånare, och arbetar för att ligga i framkant bl.a. när det gäller teknik och utveckling.



Till vår hjälp har vi våra ledord:

Tillsammans och framåt - Mod och initiativ – Engagemang och service

Ditt uppdrag

Vi söker en administratör inom omsorgsförvaltningen med inriktning mot administration och avgiftshandläggning.

Med administration menas att vara administrativt stöd till Omsorgsförvaltningens enhetschefer. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ge enhetschefer stöd i personal- och lönehantering. Andra arbetsuppgifter som förekommer är fakturahantering, skriva anställningsavtal och skapa annonser. I tjänsten ingår även att utbilda personal i våra system. Du bör vara bekväm med att prata inför en grupp.

Avgiftshandläggning innebär att ansvara för beräkning av avgifter för personer som har insatser inom Omsorgsförvaltningen. Avgiften utgår ifrån insatser som beviljats av biståndshandläggare och verkställts av utförare. I arbetet som avgiftshandläggare ingår att kontrollera och registrera uppgifter i verksamhetssystemet Procapita. Det ingår även att svara på frågor från brukare och anhöriga gällande avgifter och fakturor. Visst systemunderhåll och utveckling av rutiner och anvisningar ingår i tjänsten.

I övrigt ingår förekommande administrativa uppgifter inom ramen för avdelningens verksamhet. Arbetsuppgifterna skiftar över tid, några kan avslutas och andra tillkomma.

För att lyckas i rollen behöver du

Önskvärt är att du som söker har en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller högskolestudier som arbetsgivaren bedömer relevanta för uppgifterna.

Du ska ha:

- erfarenhet från liknande arbete
- ett vänligt bemötande
- vara drivande i projekt
- ha god kommunikationsförmåga
- vara lyhörd och flexibel 
- lätt för att arbeta i olika datamiljöer
- ett intresse för siffror

Har du erfarenhet från arbete med systemen Procapita, Visma, Time Care Planering och Varbi är det meriterande. Tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet är meriterande.

Vem är du?

Genom samarbete, nytänkande och ett stort servicefokus vill du vara med och utveckla Skara kommun till att bli en bättre stad att bo, leva och verka i. Som person ska du ha vilja och förmåga att ta stort eget ansvar, arbeta självständigt samt vara lösningsfokuserad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en nära organisation där du har möjlighet till utveckling. Vi är professionella med stort servicefokus. Vi vågar genom att ta för oss och vill hela tiden bli bättre. Hos oss har du rätt till en rökfri arbetstid. Tillsammans skapar vi ett bättre Skara!

Rekryteringsprocessen påbörjas omgående och pågår löpande under ansökningstiden.

Vid frågor om arbetet kontakta Agnetha Johansson på 0511-32816 eller Linnea Ludwinek 0511-32588

Skara, vår anrika landsbygdsstad, är formad av sin tusenåriga historia och gröna framtidstro och har ett perfekt geografiskt läge mellan Vänern och Vättern. Här finns ett rikt näringsliv, kulturutbud och ett aktivt föreningsliv. Skara kommuns medarbetare levererar varje dag Sveriges viktigaste jobb; vi ger våra äldre en hjälpande hand, vi lär barn att läsa och formar hållbara miljöer. Vi är med och skapar svensk välfärd helt enkelt!


Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024