Administratör - avgiftshandläggning och ekonomi

Administratör - avgiftshandläggning och ekonomi

Arbetsbeskrivning

Social Välfärd ska verka för goda och jämlika livsvillkor för kommuninvånarna. Vi ansvarar för stöd och service till äldre och funktionsnedsatta. Därutöver erbjuder vi stöd och behandling till barn, familjer och vuxna inom socialtjänsten. Med ett helhetsperspektiv i vårt arbete utgår vi från den enskildes resurser och förmågor och värnar om att den enskilde ska vara delaktig och ha inflytande över den hjälp han eller hon får.



Beskrivning
Vi söker en driven administratör med inriktning avgiftshandläggning och ekonomiadministration till sektor Social Välfärd eftersom en av våra administratörer ska gå i pension.

Är du hennes efterträdare? 
Du kommer att ingå i ett team med administratörer och ha ett nära samarbete med biståndshandläggare och enhetschefer inom sektorn.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör med inriktning avgiftshandläggning har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande och utvecklande miljö. I rollen kommer du i huvudsak att ansvara för beräkning av avgifter för äldreomsorg och funktionsnedsättning utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Det innebär att utreda, beräkna avgifter samt fatta beslut om avgiftens storlek. Det ingår också att hantera eventuella överklagningar och bereda yttrandet till Förvaltningsrätten.

Du är en del av vårt administrativa team som arbetar i nära samarbete med ett tydligt kundfokus. Du har löpande kontakt med brukare och samverkar med flera olika yrkeskategorier inom organisationen på ett ansvarsfull sätt för att nå bästa resultat.

I övrigt ingår administrativa uppgifter inom ramen för verksamhetsområdet, så som fakturahantering i verksamhetssystemet Raindance samt diverse andra allmänna kontorsgöromål. Du kommer även att stötta sektorns ekonomer med diverse redovisning och statistik. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom Administration/Ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant kombinerat med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du ska ha goda kunskaper inom ekonomi och administration samt erfarenhet från liknande arbete. Goda kunskaper i Microsoft Office är ett krav. Erfarenhet från verksamhetssystemet Procapita och avgiftshandläggning är meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av myndighetsutövning.

Du har en god social förmåga, ett professionellt bemötande och har lätt att samarbeta med andra. Du präglas av ekonomiskt tänkande och är strukturerad och kan arbeta självständigt. Du har en hög grad av kvalitetsmedvetenhet, är serviceinriktad och har ett gott bemötande. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor

Anställningen är heltid och tillsvidare.
Tillträde 1 augusti 2022.
Urval kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.

Om arbetsgivaren

Det vi gör är viktigt för många, på flera sätt alla dygnets timmar, året om.


Lidköping är en vacker stad som ligger vid Vänerns södra strand. Vi gör det bästa här och nu, samtidigt har vi siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens hållbara Lidköping. En resa vi gör tillsammans med dem vi är till för och som vi vill ska präglas av engagemang och modet att testa nytt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad för medborgaren, företagaren, föreningen och de som besöker Lidköping. Du har dessutom stora möjligheter att utvecklas inom ditt yrke. Inkludering och mångfald är lika självklart för oss som för dig.


Nu behöver vi bli fler – varmt välkommen du med till Lidköping vid Vänern.



Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024