Administratör - Back Office Avtal & Tjänster, Scania Sverige AB

Administratör - Back Office Avtal & Tjänster, Scania Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Avdelningen Order & Logistik hos Scania Sverige medverkar för att möjliggöra ökad och lönsam försäljning av helhetslösningar, inkluderande fordon och avtal & tjänster. Vi söker nu en ny medarbetare för att stärka vår grupp med fokus på fakturering och support till vårt ÅF nätverk i Sverige. 

Är du en serviceinriktad person med känsla för siffror, teknik och detaljer? Vill du vara med och effektivisera arbetsmetoderna hos oss, våra återförsäljare och i förlängningen för våra kunder så de får ännu bättre stöd i försäljning och administration? I rollen som Administratör - Back Office Avtal & Tjänster har du möjlighet att få arbeta med allt detta.

Dina arbetsuppgifter
Som Administratör arbetar du med och blir ansvarig för att den dagliga faktureringen som innefattar olika typer av fakturering och ansvarsområden, samt att ge support till Återförsäljarna och vår interna organisation. 

Du deltar även aktivt i processutvecklingen med syfte att effektivisera den dagliga verksamheten. Vår ambition med denna tillsättning är att lyfta denna process och arbetssätt!

Din profil
Du strukturerad, kommunikativ och noggrann, trivs med att samarbeta i grupp men även självständig och tar egna initiativ. En stor del av arbetet är support och kundservice det är därför viktigt att du trivs med att leverera service. Du har därtill ett intresse för ekonomi och fördelaktigt även teknik.

I denna roll krävs god datorvana och intresse för att lära sig olika system och verktyg. Det primära ekonomisystemet är D365, viss erfarenhet här är önskvärt.

Kunskaper om Scanias produkter och våra kunders affärsupplägg är en tillgång och en akademisk examen inom tex Ekonomi är meriterande.

Arbetet sker mestadels på svenska men du bör behärska engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med trevliga kollegor och utvecklingsmöjligheter hos en av Scanias främsta Distributörer. 

För mer information
Kontakta gärna Jenny Wangson, 010-708 64 54/0707-443145 chef Order & Logistik eller
Malin Ducloux Team Leader Avtal & Tjänster, 010-7066387/0700812831

Ansökan
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev och betygskopior. Skicka in din ansökan redan idag, urval kommer att ske löpande.


Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. Faktureringen 2017 uppgick till drygt 5,2 miljarder kronor. Av märket Scania registrerades 2492 lastbilar och 191 bussar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 10 mars 2020

Liknande jobb


29 november 2024

Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024