OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt affärsområde NCC Industry är inne i en spännande fas och vi har precis startat ett Service Center för att kunna erbjuda våra kunder den alla bästa servicen i branschen. Målet är att bli branschens ledande genom att effektivisera, utveckla och producera utifrån kundens önskemål. Nu söker vi dig som är en teamspelare och vill vara med på vår utvecklingsresa! Vi kan erbjuda en vänlig och stöttande miljö där du har möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du är med om att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer.
NCC:s industriverksamhet är uppbyggd kring produktion av stenmaterial och asfalt samt pålning och asfaltbeläggning och är uppdelad i tre divisioner Hercules (pålningsverksamheten), Stone Materials och Asphalt. De olika delarna hänger ihop och bildar en naturlig förädlingskedja som är väl integrerad med NCC:s bygg- och anläggningsverksamhet. Läs gärna mer om vårt affärsområde Industry här; https://www.ncc.se/om-ncc/ncc-industry.
Här är dina nya utmaningar
I rollen som Administratör Backoffice ingår fakturahantering genom hela processen samt ansvarar för master data. Arbetsuppgifter kan bland annat handla om; fakturering inkl förhandsgranskning, ansvara för granskning och rättning av ordrar, manuella kompletteringar och rättningar. I rollen har du även ansvar för krediteringar, hantering av reklamationer, du ansvarar för master data- som exempelvis att lägga upp nya kunder, uppdatera produktstruktur vid behov, uppdatera avtal och prislistor. Du har ett samarbeta internt med andra shared service center, framför allt NBS som är vår shared service för ekonomi.
De här erfarenheterna och kunskaperna önskar vi att du har
Vi ser gärna att du har en ekonomirelaterad utbildning på gymnasie- eller eftergymnasial nivå och tidigare erfarenhet från administrativt arbete inom ekonomi gärna i shared service enhet. Vi tror att du kan ha tidigare erfarenhet i roller som exempelvis ekonomiassitent, löneassistent eller liknande.
Vi söker dig som tycker om att jobba med detaljer och specifikt ekonomi. Du är noggrann och organiserad i ditt sätt att arbete och är van att arbeta självständigt och ta ansvar. Du är prestigelös och ödmjuk i ditt sätt. I och med att vårt center är under uppbyggnad ser vi gärna att du trivs i en miljö som emellanåt är föränderlig och inte helt satt. Du är alltså flexibel i ditt sätt och en teamspelare som tycker om att hjälpa till. Hos oss får du möjlighet att jobba med service i ett team med bra sammanhållning och fokus på leverans med hög kvalitet.
Ytterligare information
Tjänsten är placerad på vårt nya servicecenter i Rosersberg med tillgång till parkering och närhet till goda kommunikationer med kommunaltrafik. Urval och tillsättning sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2018-05-06.
Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar. Hos oss är det du som påverkar din utveckling.
Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta gärna Rekryterande chef Ulrika Ahlberg, ulrika.ahlberg@ncc.se 070-2602304 om du har frågor kring tjänsten!
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35