Administratör/ BackOffice till bank

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker nu för Swedbanks räkning dig som är lyhörd, noggrann och har erfarenhet inom dataregistrering- och administration.

Om verksamheten
Swedbank är ett företag som grundades med syftet att bidra till ökat välstånd och en tryggare tillvaro genom finansiell planering. Swedbank har sina rötter i den svenska sparbanksrörelsen vars historia sträcker sig tillbaka ända till 1820. Idag är Swedbank en av de ledande bankerna i Sverige och med kundvärde och långsiktighet som en kärna i deras strategi arbetar organisationen målvetet mot att uppnå deras vision om att möjliggöra för människor, företag och samhällen att växa. Swedbank är organisationen där arbetet sker ärligt och pålitligt för att nå utveckling samt för att möjliggöra att tjäna kunder på bästa möjliga sätt.

Mer om tjänsten
I rollen som BackOffice-administratör arbetar du med att supportera interna kontaktytor inom banken. Rollen varvas med att utföra administrativa uppgifter och att svara på frågor via mail och telefon. Du förväntas hålla en hög servicenivå både med kollegor och externa kontakter. Huvudsakliga arbetsuppgifter är orderläggning och hantera ärenden för bankens olika tjänster. Ditt främsta uppdrag inom BackOffice-funktionen är att hjälpa till med registrering av en kategori kunder från ett system till ett annat, FX, Trade.

Start omgående fram till och med november 2017.



Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av registrering och administration. Du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du kan arbeta självständigt, men ser värdet i att vara en lagspelare. Utöver en god känsla för kvalité talar och skriver du svenska och engelska obehindrat.

Du har gymnasium- och/ eller universitetsutbildning och meriterande är även om du har erfarenhet av dataregistreringsarbete eller liknande.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Vid frågor eller funderingar kan du kontakta Åsa Wilhelmsson på 0733-444411 alt. Jill Holmgren på 08-446 47 11.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillfälligt arbete, 11 dagar - 3 månader
  • Publicerat: 6 september 2017

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024