Administratör bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill bidra till en kvalitativ och väl fungerande bemanning för vård och omsorgsavdelningens verksamheter, genom bland annat rekrytering och tillsättning av korttidsvikarier.

Vi är ett glatt gäng som är måna om de verksamheter vi stöttar. Du kommer att tillhöra en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och som aktivt kan bidra till utveckling av vår enhet.

Din arbetsdag erbjuder stor variation av arbetsuppgifter genom kommunikativt och administrativt stöd till chefer, administratörer och vikarier. Dina främsta verktyg är kommunens system för bemanning och schemaläggning där du även står för introduktionen av nya användare. Du får användning av din goda förmåga till problemlösning och kommunikation i samarbetet med löneenheten och internt inom förvaltningen.

Vård- och omsorgsavdelningens bemanningsenhet står inför ett spännande förändringsarbete där vi kommer att bli involverade i Tjörns kommuns arbete med att införa heltid som norm. Förändringsarbetet är i uppstartsfasen och du får stor möjlighet att påverka och bidra till arbetssätt och dess utformning


KVALIFIKATIONER
Din utbildningsbakgrund är gymnasieexamen inom ekonomi, administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.

Meriterande är om du har erfarenhet av kommunal verksamhet och administrativa arbetsuppgifter samt kunskap om lagar och avtal inom personalområdet. Har du erfarenhet av Time Care pool, Time Care planering och Personec P/Visma så är detta en stor fördel. Likväl som tidigare erfarenheter av arbete med Heltidsresan eller heltid som norm samt schemaplanering/schemaläggning.

Personliga egenskaper som vi lägger stor vikt vid är att du är strukturerad. Detta genom att planera, organisera och prioritera i ditt arbete, på ett effektivt sätt, då arbetet ställer krav på noggrannhet och problemlösning. Du är bra på att samarbeta med andra människor, genom att lyssna och kommunicera. Du är även självständig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har gott bemötande och trivs med sociala kontakter.

ÖVRIGT
Vi intervjuar löpande under ansökningstiden.

Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj och fritid. Arbetsgivaren erbjuder förmåner som friskvårdssubvention. Du har även gratis medlemskap i personalföreningen TKFF, om du varit anställd mer än tre månader. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet.
Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.

Om du har problem med att ansöka via programmet Offentliga jobb vänligen kontakta supporten via telefonnummer 0771-693 693.

Tjörn möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Valåsen Margith Hansson
0304-60 13 16
Enhetschef hemtjänsten Yvonne Bloom
0304-60 11 07
Enhetschef Valåsen Lena Gilbertsson Thylèn
0304-60 12 72
Verksamhetsledare Lilldal Sara Johansson
0304-60 16 88
Verksamhetsledare Tubberödshus o Rönnängs äbo Aida Tegeltija
0304-601219
Enhetschef Lena Arvidsson
0304-60 14 70
Gruppledare Kvarnbacken Eva Arvidsson
0304-60 17 12
Gruppledare Hemtjänsten Ann-Sofie Kajbic
0304-60 17 09
Gruppledare hemtjänsten södra Tjörn Yvonne Eliasson
0304-60 17 16

Sammanfattning

Besöksadress

Kroksdalsvägen 1 SKÄRHAMN
None

Postadress

Kroksdalsvägen 1
SKÄRHAMN, 47180

Liknande jobb


21 november 2024