OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på 11 månader med möjlighet till förlängning. Du är anställd hos Bravura och arbetar som konsult ute hos DB Schenker. Detta är en möjlighet för dig att utvecklas och få nya erfarenheter samt bredda ditt nätverk.
Om företaget:
DB Schenker är ett välkänt bolag inom transport och logistik branschen. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. De har 3500 anställda landet över och finns representerade på ett 50-tal orter i landet. Schenker arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Du arbetar på kontoret i Växjö och tillhör avdelningen bokning som består av fyra personer. Teamet präglas av gemenskap och ha roligt på arbetet.
Arbetsuppgifter:
Som administratör inom bokning har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Du avlastar olika avdelningar med administrativa arbetsuppgifter, primärt rörande ärenden kopplade till leveranser och transport. Du arbetar med registrering av order och leveranser, även tullhantering och gör uppföljning av bokningar. Vidare dokumenterar du ditt arbete löpande i företagets CRM-system.
Du ser till att leverera god service mot såväl interna som externa kunder. Du trivs i en varierande vardag där du har många kontaktytor så som med kunder, åkerier, produktion, kundservice och i viss mån andra distriktet. Vidare säkerställer du kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan medarbetare, kunder och affärssystemet. Därtill arbetar du löpande med förbättringsarbete och uppmuntras bidra med idéer om utveckling av arbetsuppgifter och arbetssätt.
Exempel på dina ansvarsområden är:
• Ansvara för registrering av order och leveranser
• Tullhantering
• Uppföljning av bokningar
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• God dator- och systemvana
• Erfarenhet av kundbemötande
• Goda kunskaper i svenska och engelska
• Erfarenhet av tullhantering är meriterande
Vi tror att du som söker tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt. Du har förmågan att kombinera noggrannhet med effektivitet i dina utföranden. Du brinner för administration och ser utmanande situationer som utvecklande. Du arbetar både bra självgående och i team. Vi ser även att du har en god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer. Vidare är du van vid att hantera ett tidvis högt tempo som ställer krav på problemlösning och prestigelöshet.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund