OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en administratör!
Vill du ha en varierande roll med många kontaktpunkter? Är du serviceinriktad, driven och har ett intresse för att utveckla och förbättra digitala arbetsprocesser i våra system? Då är tjänsten något för dig!
Tjänsten ligger organisatoriskt i den administrativa enheten som servar främst miljö- och byggnadsavdelningen, kommunledningsförvaltningen vilken ansvarar för kommunens operativa verksamhet. Du kommer ingå i den administrativa enheten med ett gäng glada kollegor som är placerade i nya lokaler i centrala Borgholm.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör stöttar du förvaltningens olika funktioner med varierande administrativa arbetsuppgifter. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med bland annat
* ekonomiadministration
* beredningar av ärenden
* registrering inkommande ärenden och handlingar
* nämndadministration
* färdigställande och expediering av beslut
* utsökning och beredande av statistik
* utlämnande av allmän handling
Arbetet är serviceinriktat med många kontaktpunkter, både internt och externt. Det är därför av största vikt att du har god samarbetsförmåga, är anpassningsbar och att du har bra samarbetsförmåga i grupp. Uppgifterna varierar och den stöttande rollen handlar om att förbereda, avlasta och strukturera upp arbetsuppgifter. Arbete kan ske mot uppsatta deadlines och du ansvarar för att utföra och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Då kommunen och avdelningen arbetar mycket med att digitalisera processer och arbetsuppgifter kommer du att komma i kontakt med flertalet verksamhetssystem. Din roll som administratör är viktig för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och medarbetare. Som person är du positiv och serviceinriktad, något som du visar i ditt bemötande mot såväl kommuninvånare, kollegor och andra inom och utanför organisationen. Du är även bra på att samarbeta.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är under pågående eller avslutad akademisk utbildning inom administration och offentlig förvaltning eller har annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer har likvärdig kompetens. Har du tidigare erfarenhet från arbete med myndighetsutövning inom samhällsbyggnad eller kunskap och erfarenhet inom ärendehantering är det meriterande. Du måste ha mycket god datorvana samt en stor digital kompetens och förståelse för ett digitalt arbete och digitala processer då större delen av arbetet sker helt digitalt. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska. Meriterande är kunskap om offentlighet och sekretess inom kommunal verksamhet samt erfarenhet av elektroniska dokumenthanteringssystem.
Som person är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta då du kommer arbeta i olika sociala sammanhang. Du är strukturerad, ansvarstagande och kan prioritera ditt arbete då uppgifter kan uppkomma med kort varsel. Vidare är du driven och trivs i ett arbetsklimat där utvecklande och återkommande arbetsuppgifter blandas. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Utbildningschef Lars Bylund
0485-88110
Tf kommunchef Lars-Gunnar Fagerberg
0485-88025
Kommunalråd Ilko Corkovic
0485-88020
HR-chef Ann Nilsson
0485-88030
T f förvaltningschef, utbildningsförvaltningen Jan-Erik Carlsson
0485-88150
Bibliotekschef Gunilla Lydmark
0485-88079
T f Kommunchef Lars-Gunnar Fagerberg
0485-85025
Praktiksamordnare Agneta östberg
0485-88621
Rektor Slottskolan Göran Eliasson
0485-88245
Förskolechef Lena Boking
0485-85670