Administratör Borgholms kommun

Administratör Borgholms kommun

Arbetsbeskrivning

Administratör med varierande arbetsuppgifter sökes till Borgholms kommuns administrativa enhet!

Vill du ha en varierande roll med många kontaktpunkter? Är du serviceinriktad, driven och har ett intresse för system? Då kanske det här är tjänsten för dig?
Tjänsten ligger organisatoriskt i kommunledningsförvaltningen vilken ansvarar för kommunens operativa verksamhet. Du kommer ingå i den administrativa enheten med ett gäng glada kollegor som är placerade i nya lokaler i centrala Borgholm.

Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör stöttar du förvaltningens olika funktioner med varierande administrativa arbetsuppgifter. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med bland annat
- Ekonomiadministration
- Beredningar av ärenden
- Registrerar inkommande ärenden och handlingar
- Nämndadministration
- Färdigställande och expediering av beslut

Arbetet är serviceinriktat med många kontaktpunkter, både internt och externt. Uppgifterna varierar och den stöttande rollen handlar om att förbereda, avlasta och strukturera upp arbetsuppgifter. Arbete kan ske mot uppsatta deadlines och du ansvarar för att utföra och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Då kommunen och avdelningen arbetar mycket med att digitalisera processer och arbetsuppgifter kommer du att komma i kontakt med flertalet system.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en universitetsutbildning eller någon som arbetsgivaren bedömer har likvärdig kompetens. Vi förutsätter att du har erfarenhet inom administrativa arbetsuppgifter, gärna mot ekonomiadministration. Du har mycket goda IT-kunskaper och lätt för att lära dig nya system. Du har även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska. Meriterande är kunskap om offentlighet och sekretess inom kommunal verksamhet samt erfarenhet av elektroniska dokumenthanteringssystem.

Som person är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta då du kommer arbeta i olika sociala sammanhang. Du är strukturerad, ansvarstagande och kan prioritera ditt arbete då uppgifter kan uppkomma med kort varsel. Vidare är du driven och trivs i ett arbetsklimat där utvecklande och återkommande arbetsuppgifter blandas. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024